Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté la Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT en base a la darrera previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i per les afectacions que es preveu que se’n puguin derivar.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, aquesta tarda es preveuen xàfecs acompanyats de tempesta, i localment calamarsa, a les comarques del Pirineu i Prepirineu, Osona, Selva, Pla de l’Estany, Gironès, Bages, Vallès Oriental, Terra Alta, Baix Ebre i Montsià.
Des de
Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania a prop de lleres, rius i guals i en totes les activitats previstes a zones de muntanya i a l’aire lliure en general si us trobeu en una zona on descarrega amb força. En cas de que les tempestes us afectin en aquestes zones, busqueu l’aixopluc als punts més elevats i espereu que passi la tempesta, i sobretot eviteu travessar guals, rieres, torrents i rius en general malgrat semblin portar poc cabal, ja que es poden incrementar de forma sobtada. Més consells a:
http://www.gencat.cat/interior/inundacions
Protecció Civil també recorda que cal seguir les
recomanacions del Servei Català de Trànsit pel que fa a la conducció i augmentar la distància de seguretat entre vehicles i reduir la velocitat en cas de pluja intensa.
D’altra banda, segons la informació facilitada per Endesa Generación i l’Agència Catalana de l’Aigua, continuen les maniobres ordinàries de desembassament en algunes preses i, a conseqüència d’això, els cabals dels rius són superiors a l’habitual.
Endesa Generación
Conca del Segre
- Sopeira: 10 m3/s
- Embassament de Lleida: 20 m3/s
- Baserca: 12 m3/s
Conca Noguera Pallaresa
- St Antoni de Talarn: 30 m3/s
- La Torrassa: 22 m3/s
ACA
Conca del Llobregat
- Llosa de Cavall: 1,9 m3/s