Joan Josep Isern: "La formació dels motoristes cal potenciar-la des de l'Administració i des de l'àmbit privat"

El director de l'SCT ha assistit a la inauguració de la primera autoescola del RACC especialitzada en formació de motoristes

query_builder   15 juliol 2013 21:00

event_note Nota de premsa

Joan Josep Isern: "La formació dels motoristes cal potenciar-la des de l'Administració i des de l'àmbit privat"

El director de l'SCT ha assistit a la inauguració de la primera autoescola del RACC especialitzada en formació de motoristes

L’SCT estudia l’opció de subvencionar cursos perquè els conductors de motocicletes puguin perfeccionar la seva formació
 
Isern destaca que prop del 50% de les víctimes mortals en sinistres viaris del mes de juny i el que portem de juliol són ocupants de motocicletes
Inauguració autoescola RACC
El director de l'SCT, Joan Josep Isern, i el mànager de Formació del RACC, Albert Caamaño, durant la inauguració de l'autoescola.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha assistit aquesta tarda a l’acte d’inauguració de la primera autoescola  especialitzada en formació de motoristes impulsada pel RACC. El centre neix amb l’objectiu d’aportar als  alumnes formació específica per tal que esdevinguin conductors segurs i reduir l’índex de sinistralitat d’aquest col·lectiu, l’únic que ha crescut el primer semestre de l’any.
 
A l’acte d’inauguració, el responsable de l’SCT  ha fet palès el suport a aquest projecte en tant que la conducció de vehicles de dues rodes requereix un ensenyament específic i ha destacat que ”qualsevol iniciativa que faci possible la millora de la formació dels conductors de motos és motiu de satisfacció”. Isern també ha fet èmfasi en què s’ha de potenciar  l’aprenentatge des de l’Administració i des de l’àmbit privat.
 
El director de l’SCT ha subratllat que el Grup de Treball de Motocicletes reunit per primera vegada la setmana passada va posar sobre la taula precisament la millora de la formació viària com a mesura per combatre la sinistralitat del col·lectiu. En aquest sentit, Isern ha explicat que l’SCT està estudiant la possibilitat que els usuaris de motocicletes que vulguin perfeccionar els seus coneixements i habilitats en la conducció d’aquests vehicles puguin rebre algun tipus de subvenció, vehiculada  a través d’empreses privades que participarien en la convocatòria d’un concurs públic. “Els que ja tenen permís de moto haurien de poder fer un curs de millora de la conducció sense pràcticament cap cost”, ha matisat.
 
D’altra banda, el responsable de l’SCT ha insistit en l’elevada sinistralitat que han registrat les motocicletes en el que portem d’any i ha explicat que del global de víctimes mortals en accidents de trànsit durant el mes de juny i fins el dia d’avui, prop de la meitat són ocupants de motos. Segons Isern: “La prioritat actual és la formació dels motoristes en vies interurbanes”.
 
A banda del perfeccionament de la formació dels motoristes, Joan Josep Isern ha ressaltat altres estratègies analitzades pel  Grup de Treball de Motocicletes, entre les quals destaca la proposta d’obligatorietat d’adhesius reflectors en el  casc per millorar la visibilitat dels ocupants dels vehicles de dues rodes. A més, també ha comentat que l’SCT difondrà en breu una campanya de conscienciació viària en la premsa amb la finalitat  de millorar la seguretat dels motoristes a la carretera.
 
 
L’objectiu de l’autoescola del RACC inaugurada avui, ubicada a Barcelona, és dotar els alumnes d’una formació complerta i especialitzada per formar conductors segurs, posant èmfasi en elements clau per a la conducció de motocicletes: anticipació i preparació. Així, es dedica de manera exclusiva a l’educació, la formació i l’assimilació de l’experiència necessària per a conduir motocicletes tant de forma teòrica com pràctica en entorns urbans i interurbans.
 
Segons dades de l’SCT, les motos i els ciclomotors participen a Catalunya en un 10% de la mobilitat, però estan presents en el 39% dels accidents amb morts i ferits greus. A Barcelona les motos protagonitzen el 4,5% de desplaçaments però són presents en el 35,6% d’accidents.
 
A més, si bé en els últims deu anys els turismes han registrat una reducció de l’accidentalitat en un 72%, en motos la reducció ha estat només del 60%. Si ens centrem en les xifres d’aquest 2013, a Catalunya en el que portem d’any han mort 20 motoristes, el que representa un 26,6% del total de víctimes mortals (hi ha hagut 75 víctimes des de l’1 de gener fins avui). Precisament, per lluitar contra aquesta elevada sinistralitat, el Servei Català de Trànsit ha creat recentment el Grup de Treball de Motocicletes en què hi participen activament entitats del sector i agents socials. 
 
A l’acte de presentació del centre també hi ha assistit Sebastià Salvadó,  president del RACC; Albert Caamaño, mànager de Formació del RACC, i  Sònia Recasens, segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona.
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa en PDF

Nota de premsa en PDF
PDF | 65