Govern

Irene Rigau: "Només hi ha una resposta creïble de l'estat, que és respectar la Llei d'Educació de Catalunya"

query_builder   13 setembre 2013 14:11

event_note Nota de premsa

Irene Rigau: "Només hi ha una resposta creïble de l'estat, que és respectar la Llei d'Educació de Catalunya"

 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat, en resposta al govern espanyol que “només hi ha una resposta creïble de l’estat que és respectar la Llei d’Educació de Catalunya”, en referència a unes declaracions del ministre José Manuel García-Margallo sobre que la reforma per encaixar Catalunya a Espanya passa per revisar, entre d’altres, la llengua. Rigau ha afegit que “la llengua l’hem de legislar nosaltres i garantir el domini del català i del castellà”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions avui al matí durant una entrevista al programa “Els Matins” de TV3. 
 
Sobre la nova llei que impulsa el ministre Wert, Irene Rigau també ha remarcat que “tots els grups menys el PP i UPyD han acordat que derogaran la llei quan el PP perdi la majoria absoluta”. Així mateix, ha declarat que “mantenim la llei que hi ha, la LOE del 2006, consolidem, fem els retocs però no entrem en un debat legislatiu”.
 
La consellera Rigau ha garantit durant l’entrevista que hi ha suficient professorat per posar en marxa aquest curs el pla d’escola plurilingüe i que, per tant, “1.400 centres podran fer part del currículum en anglès”. Segons lrene Rigau, “el sistema educatiu català té titulats en filologia anglesa o persones que tenen acreditat el nivell B2 de l’escola oficial d’idiomes, i els mestres que han fet l’especialitat en anglès”. També ha avançat que properament es presentarà una nova iniciativa amb la col·laboració de TV3, amb l’objectiu que “durant l’horari escolar els alumnes estiguin immergits en l’àudio en anglès”.
 
La consellera Irene Rigau ha recordat que “el gran repte” és el fracàs escolar. Ha explicat que l’OCDE considera que “un percentatge tècnicament assumible per parlar de l’eficàcia del sistema, és que el 15% dels alumnes tenen dificultats per seguir”. En aquest sentit, ha subratllat que es farà una auditoria pedagògica a 96 centres de sisè de primària, en què es va detectar que hi havia fins a un 30% d’alumnes amb dificultats. Amb aquesta auditoria és vol “veure què tenen en comú i com podem ajudar” a aquests centres, ha dit la consellera.
 
En una entrevista posterior a Ràdio Barcelona, la consellera ha volgut destacar la importància d’haver disminuït la ràtio a les aules respecte el passat curs. Respecte el fet que es mantingui la mateixa plantilla docent amb increment d’alumnat, ha respost que “el nombre de docents s’ha de calcular pel nombre d’hores que fan, i el que hi ha hagut un canvi substancial en les hores lectives, hem passat de 23 a 25 hores lectives a primària i de 18 a 20 hores a l’ESO”, i ha afegit que “tenim les hores de docència garantides, i aquest és un esforç que hem agraït al professorat. Això és el que ens ha permès millorar la ràtio aula/grup, i poder dir que no hi ha massificació”.
 
La titular d’Ensenyament ha destacat que “cal mirar la relació entre ràtios i resultats escolars, i analitzar si l’eficiència del sistema està garantida. També hi influeixen altres aspectes i  cal veure amb el conjunt d’elements com podem organitzar-nos per tenir millors resultats”. En aquest sentit, la consellera ha recordat que el Departament d'Ensenyament posa en marxa un pla intensiu de millorar al primer curs de l’ESO.
 
 
13 de setembre de 2013