Conveni entre el Departament de Benestar Social i Família i Ensenyament

Benestar Social i Família i Ensenyament presenten una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu

Tots dos departaments han signat un conveni per oferir als professors i professores formació, promoció i assessorament en aquests àmbits

query_builder   19 setembre 2013 13:57

event_note Nota de premsa

Benestar Social i Família i Ensenyament presenten una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu

Tots dos departaments han signat un conveni per oferir als professors i professores formació, promoció i assessorament en aquests àmbits

Benestar Social i Família i Ensenyament presenten una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu
La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, i la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, han signat aquest dijous un conveni de col·laboració per tal de crear canals d’intercanvi d’informació, així com de formació, promoció i assessorament en matèria d’acolliment i d’adopció en l’àmbit de l’ensenyament. L’objectiu és reforçar l’atenció postadoptiva i de l’acolliment en l’àmbit escolar, promoure la creació d’espais conjunts de treball per tal d’aprofundir en la realitat dels infants acollits i adoptats escolaritzats i donar eines d’actuació per gestionar adequadament les situacions que es poden donar en relació amb aquests nens i nenes.
 
En aquest sentit, tots dos departaments han elaborat una guia escolar electrònica sobre l’acolliment i l’adopció que proporcionarà als professors i professores eines per respondre adequadament a les peculiaritats d’aquests nens i nenes i, d’aquesta manera, facilitar el seu desenvolupament integral. La guia es presentarà als equips directius dels centres d’ensenyament i als professionals dels serveis educatius i també es podrà consultar en format electrònic.
 
La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha destacat la importància de “crear espais comuns de treball per poder donar millor resposta a les necessitats específiques d’aquests infants i de les seves famílies que s’haurà de traduir en un millor rendiment escolar dels nens i nenes”. Segons Munté, “aquest projecte ajudarà a comprendre millor el dia a dia d’aquests infants i joves per a millorar-ne el seu benestar, i forma part d’una de les prioritats de l’Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció que és reforçar l’atenció postadoptiva”.
 
Per la seva banda, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha qualificat de “pas qualitatiu aquesta eina per a millorar la vida escolar d’aquests nois i noies. El nostre sistema educatiu és integrador. En aquests casos hem de posar molt èmfasi en que l’alumne adoptat o acollit necessita agradar i després aprendre. Per tant, hem de garantir primer les seves necessitats afectives i després tenir en compte que necessita aprendre més a poc a poc”. Rigau ha anunciat també que “el nou Decret d’admissió d’alumnes que s’està tramitant donarà preferència als infants acollits en cas d’empat a l’hora d’escollir centre”.
 
A Catalunya hi ha uns 15.000 infants acollits i adoptats. El 2012 es van adoptar 673 infants i entre gener i juliol de 2013 s’ha produït 202 adopcions. Pel que fa al nombre d’acolliments, el mes de juliol d’enguany hi havia 958 infants acollits al nostre país.
 
Aquest nombre prou significatiu d’infants, que progressivament s’han anat incorporant al sistema educatiu, ha suposat nous reptes i l’aparició de factors que requereixen noves respostes des de l’àmbit educatiu. La guia que s’ha presentat avui facilitarà als professionals de l’ensenyament una major comprensió de les característiques i de les necessitats d’aquests infants, els ajudarà a interpretar correctament algunes de les dificultats i els comportaments que poden aparèixer durant tot el procés educatiu i els orientarà per cercar recursos i respostes adequades a les necessitats d’aquest col·lectiu.
 
A més de l’edició de la guia, el conveni també preveu l’organització de sessions formatives en matèria d’acolliment, adopció i postadoptació pel personal de l’àmbit de l’ensenyament i l’elaboració d’un informe anual sobre la situació dels menors acollits i adoptats escolaritzats a Catalunya, entre altres mesures.
 

1  

Imatges

Benestar Social i Família i Ensenyament presenten una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu

Benestar Social i Família i Ensenyament presenten una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu 1173