En relació al comunicat de premsa del Síndic de Greuges, en què proposa que es garanteixi el procediment de queixa a tots els infants tutelats en centres, el Departament de Benestar Social i Família vol recordar que la legislació vigent, ja garanteix aquest dret. La Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, disposa que tots els centres de protecció han de disposar d’un sistema intern de recepció, seguiment i resolució de suggeriments i queixes per imperatiu legal.
Així mateix, el Departament, a través de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), va elaborar la Carta de drets i deures dels nens, nenes i adolescents que viuen en centres. A través d’una instrucció (3/2010) la DGAIA va instar a tots els centres a donar a conèixer la carta a tots els infants i adolescents i a adaptar tots els reglaments de règim interior dels centres, una adaptació que la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència ha contrastat. Aquesta Carta inclou com adreçar-se a un tutor o director de centre, com adreçar-se a la DGAIA i com adreçar-se al Síndic de Greuges per a formular una queixa o un suggeriment.
És per això que el Departament de Benestar Social i Família demana al Síndic de Greuges que si té coneixement de que algun centre no està facilitant correctament aquesta informació als infants que hi resideixen, ho comuniqui immediatament a la DGAIA per tal de poder fer les inspeccions pertinents i adoptar les mesures corresponents, ja que això suposa una infracció de la normativa de serveis socials.