Nou servei de mediació hipotecària a Gavà i Begues

La Generalitat, la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Advocats de Barcelona actuen de manera coordinada per evitar desnonaments

query_builder   20 novembre 2013 14:36

event_note Nota de premsa

Nou servei de mediació hipotecària a Gavà i Begues

La Generalitat, la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Advocats de Barcelona actuen de manera coordinada per evitar desnonaments

A partir d’avui, els ciutadans de Gavà i Begues disposen del Servei de mediació hipotecària (SIDH) que té per objectiu prevenir, informar, assessorar jurídicament i intermediar amb les entitats financeres el manteniment de l’habitatge per part de la persona propietària i el seu nucli familiar. El servei està impulsat per la Diputació de Barcelona, en col·laboració de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi d’Advocats de Barcelona i l’Ajuntament de Gavà.
A la presentació del nou servei hi han participat l’alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, el diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Josep Oliva, juntament amb el director de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, i la diputada de la Junta de Govern del Col·legi d'Advocats de Barcelona, Carmen Valenzuela.
En el cas de Gavà, el SIDH dóna cobertura als ciutadans de Gavà i Begues, i s'hi accedeix a través de l'Oficina Local d'Habitatge, situada a la plaça de Jaume Balmes s/n 2on, de Gavà.
Aquest servei, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona, és fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del SIDH, que compta amb la col·laboració del Col·legi d'Advocats de Barcelona, és augmentar i estendre els punts d’atenció a les famílies que tenen problemes per fer front als deutes hipotecaris, així com establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la demarcació de Barcelona.
Ofideute, que és un servei que ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, de la Generalitat de Catalunya, es va crear l’any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l’àmbit de l’habitatge i evitar l’exclusió social per motiu residencial. Des de llavors, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.
   
Funcionament del SIDH
El SIDH és de cobertura municipal i s’hi accedeix a través dels Serveis Socials, les Oficines Locals d’Habitatge o a través de les Oficines de Consum dels mateixos ajuntaments.
Les famílies que s’adrecen al SIDH, una vegada feta la comprovació de les condicions d’accés (ser propietaris d’un únic habitatge que s’utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca), són entrevistades per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, de la Generalitat, que farà la mediació amb l’entitat financera corresponent.
 
30 punts SIDH
De moment el SIDH està en funcionament a 11 punts i s’han atès casi 450 famílies: Igualada, Sant Sadurní d’Anoia, Berga, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Viladecans, Castelldefels, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, i aquesta setmana Sant Adrià del Besòs i Gavà.
A l'Anoia, on el SIDH es va implantar el novembre de 2012, dóna cobertura a 32 municipis i s’hi han entrevistat 178 famílies; al Berguedà, implantat l'abril del 2013, el SIDH dóna cobertura a 31 municipis i s'hi han entrevistat 21 famílies; al Garraf, implantat també a l'abril, el servei dóna cobertura a 6 municipis i s'hi han entrevistat 132 famílies; a l'Alt Penedès, implantat el juliol, el servei dóna cobertura a 27 municipis i s’hi han entrevistat 66 famílies; a Viladecans,  Castelldefels, Santa Coloma de Gramenet i el Prat de Llobregat, implementats el passat mes d’octubre, s’han atès a 15, 9, 19 i 5  famílies respectivament.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa SIDH Gavà

Nota de premsa SIDH Gavà
PDF | 66

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined