Hangout #2: "City branding, the case of Barcelona"

Debat organitzat pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya a través de Google+ sobre el potencial de la marca Barcelona

query_builder   7 novembre 2013 19:04

event_note Nota de premsa

Hangout #2: "City branding, the case of Barcelona"

Debat organitzat pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya a través de Google+ sobre el potencial de la marca Barcelona

El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya ha organitzat un G+ Hangout titulat “City branding, the case of Barcelona”, per abordar i debatre com les ciutats i, en concret, Barcelona, generen una estratègia de promoció internacional creant una marca.
 
Aquest Hangout ha reunit a Robert Govers, prestigiós assessor internacional en marques territorials, Antoni Vives, tercer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, i Albert Castellón,  director general de Cerveses Moritz i autor del llibre “Catalonia, next brand in Europe”, per tal de posar en comú les seves idees sobre com les ciutats es promocionen actualment a l’esfera internacional, què pot aportar Barcelona des de la seva experiència en aquest camp i com la projecció global de la ciutat pot ajudar a reforçar la imatge internacional de Catalunya. El Hangout ha estat moderat per la periodista Teresa Turiera.
 
Segons Robert Govers “actualment, per molt innovadora i high tech que sigui una ciutat, no pot competir amb les millors ciutats del món si no té elements que la fan única, com pot ser la identitat cultural”.
 
Antoni Vives ha remarcat que “el més important és garantir que darrera la marca Barcelona hi ha un producte autèntic, com són en aquest cas, la combinació d'un urbanisme de qualitat amb la qualitat de vida, i la capacitat de generar riquesa en aquest entorn. Des del punt de vista de les sinergies entre Barcelona i Catalunya, hem d'assegurar que en qualsevol tipus de polítiques relacionades amb l'explicació del que som, un sempre compti amb la visió i l'enfocament de l'altre, i crec que s'estan fent passos per tal d'assolir aquest objectiu”.
 
Albert Castellón ha afegit que explicar al món Catalunya com “la terra de Barcelona” seria un gran eslògan per promoure a l'hora les dues marques i això beneficiaria que augmentés arreu del món la consciència de Catalunya com a país. 
 
Aquest és el segon Google+ Hangout d'una sèrie de debats on line que està organitzant el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya amb l'objectiu de conversar amb experts de diferents sectors i des de diversos aspectes relacionats amb la diplomàcia pública i amb la projecció exterior de Catalunya.