• Les sessions de la jornada s’han centrat en destacar el paper fonamental de les millores tecnològiques posades al servei de l’usuari i dels operadors del sector ferroviari.
  • FGC ha impulsat aquesta segona jornada amb la idea de consolidar-la com l’espai de referència de transmissió del coneixement al sud d’Europa.
Fotografia ponents
Més d’un centenar de persones han participat a la segona edició de l’Smart Train Day, la jornada dedicada a l’aplicació del concepte “smart” en l’àmbit del transport ferroviari, que per segon any consecutiu ha organitzat Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, enguany amb la col•laboració de Railgrup i dins del marc del Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL).

A la jornada, que han inaugurat el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa; la directora general del Saló Internacional de la Logística i de la Manutenció, Blanca Sorigué; i el president d’FGC, Enric Ticó, s’ha analitzat el paper de les tecnologies aplicades a les infraestructures del sector ferroviari i s’han plantejat diferents experiències ferroviàries posades al servei de l’usuari i dels operadors, per tal d’aconseguir una gestió ferroviària intel•ligent aplicant la tecnologia i la innovació.

El president d’FGC, Enric Ticó, ha destacat la necessitat de col•laborar i d’intercanviar coneixements en clau de futur, per tal de consolidar el sector ferroviari, que és clau en la recuperació econòmica del país. En la mateixa línia, el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa, ha posat en relleu la importància de la mobilitat, com a concepte generador de riquesa, i la millora de la tecnologia com a clau perquè funcioni.

En la primera sessió de l’Smart Train Day, el director d’Operacions de les empreses tecnològiques del Grupo Villar Mir i Grupo OHL, César Quintana, ha centrat la seva exposició en donar a conèixer la importància de les noves tecnologies aplicades als serveis d’infraestructures ferroviàries, destacant el nou rol de la tecnologia com a eina indispensable per a la presa de decisions i la necessitat d’unificar la gestió de la informació, buscant entorns col•laboratius.

La segona sessió de la jornada, dedicada a exposar diferents experiències ferroviàries intel•ligents vistes des de la perspectiva d’oportunitats de negoci, ha comptat amb la participació de l’enginyer de Desenvolupament d’Infraestructures Europees d’Indra, Jordi Rodriguez, que ha exposat els diferents projectes que la seva companyia té en marxa i que es basen en tècniques “smart”. Segons Rodríguez, l’evolució de la tecnologia és bàsica per buscar l’eficiència energètica i aconseguir fer ciutats més sostenibles, tot plegat situant la persona al centre dels desenvolupament de la tecnologia atribuint-li un rol.

En la mateixa sessió, el director d’Innovació de Correus i Telègrafs, Jordi Escruela, ha exposat les novetats en l’aplicació de la tecnologia intel•ligent als seus serveis i productes, destacant la instal•lació de punts de d’enviament i de recollida intel•ligents de correus a les estacions.

L’evolució de la tecnologia també ha centrat les presentacions de la tercera sessió de la jornada, on s’han presentat iniciatives en l’aplicació de noves tecnologies per tal de millorar l’eficiència de servei del ferrocarril, com per exemple el sistema de control automàtic del frau a través del desenvolupament de la intel•ligència artificial que han investigat conjuntament  FGC i l’empresa Awaait, o el nou sistema d’avisos d’incidències de Laforja Sistemes, suportat per panells informatius que reben les dades a través de senyals via ràdio, que emeten informacions sobre notícies d’interès general i sobre l’estat del servei ferroviari, en temps real.

Més informació sobre la jornada, els ponents i les presentacions a www.smarttrainday.cat.

1  

Imatges

Fotografia ponents

Fotografia ponents 778

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 181