Foto1
Abertis Autopistas i el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, juntament amb la Fundació Abertis, Creu Roja, l’Institut Guttman, l’ONCE, la Federació Ecom i el Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), han signat un acord per ampliar la iniciativa “Eliminem barreres”, per tal de continuar facilitant dispositius VIA-T amb condicions especials a conductors amb discapacitat. Així, s’augmenta l’abast de la campanya als conductors amb un grau de discapacitat del 65% o superior, independentment de si tenen mobilitat reduïda.
 
D’aquesta manera es prorroga el conveni que es va posar en marxa el març del 2013 i gràcies al qual Abertis Autopista ha lliurat ja 2.000 dispositius VIA-T. Amb aquesta ampliació, es preveu el lliurament de 5.000 nous dispositius.  
 
Els conductors que ho sol·licitin podran disposar d’un dispositiu VIA-T amb quota d’alta gratuïta i quota de manteniment reduïda. Hauran de disposar de carnet de conduir en vigor i de la targeta acreditativa de la discapacitat del Departament de Benestar Social i Família. Les adhesions es poden fer a través del telèfon d’atenció al client d’Abertis Autopistas 902 200 320 o a la pàgina web www.autopistas.com.
 
VIA-T és el sistema de telepeatge utilitzat per fer el pagament del trajecte sense necessitat d’aturar el vehicle, ja que, gràcies a un dispositiu que es col·loca al cotxe, automàticament es gestiona l’obertura de la barrera. A més, ofereix accés a programes exclusius de bonificacions i descomptes a l’autopista. Més del 40% de les transaccions a les autopistes d’Abertis a Catalunya es realitzen mitjançant el sistema VIA-T.
 
Compromís amb la societat
 
Aquesta iniciativa és una mostra més del compromís d'Abertis amb la societat, mitjançant les seves polítiques de responsabilitat social corporativa. Les col·laboracions amb les administracions públiques dels països en els quals hi és present són continuades per tal de treballar dia a dia en fer més accessibles les infraestructures que gestiona. En aquest sentit, el compromís amb la societat, és la constatació de la implicació d’Abertis en la comunitat i el teixit social que estableix el seu Pla Estratègic de Responsabilitat Social.
 
Departament de Benestar Social i Família
 
El Departament de Benestar Social i Família és l’encarregat de tramitar, gestionar i expedir la Targeta acreditativa de la discapacitat. Des del 2012, per tal d’agilitzar i estendre l’ús de la targeta, el Departament l’expedeix d’ofici a totes aquelles persones a qui se'ls hi reconegui un grau de discapacitat igual o superior al 33%.
 
La targeta acreditativa és un document públic, personal i intransferible. La targeta permet a les persones amb discapacitat legalment reconeguda, i amb residència habitual a Catalunya, acreditar de forma àgil i pràctica el seu grau de discapacitat.
 
La targeta, a més de ser un element acreditatiu, també facilita l'accés a determinats avantatges i beneficis en els àmbits de la mobilitat, la cultura, l'esport, l'oci i el lleure, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

2  

Imatges

Imatge de la reunió

Imatge de la reunió 958

Imatge de tots els signants

Imatge de tots els signants 955