· En la seva visita avui a territori, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, ha formalitzat convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, l’alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés, i el president de l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (FECOTUR), Jordi Francesch Rabert, han signat aquest matí a Palamós un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Posteriorment, el secretari d’Empresa i Competitivitat s’ha traslladat a Bisbal d’Empordà per formalitzar amb l’alcalde del municipi, Òscar Aparicio Pedrosa, i amb el president de la Federació del Comerç de La Bisbal d’Empordà, Jaume Rulduà Ros, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi.
Així mateix, al migdia, a Roses, Torres ha signat el conveni de dinamització comercial amb l’alcaldessa del municipi, Montserrat Mindan i Cortada, i amb el president de l’Associació de Comerciants de Roses, Miquel Gotanegra i Portell, per impulsar el centre comercial a cel obert de la ciutat. El secretari d’Empresa i Competitivitat ha tancat la visita al territori a Figueres, on ha signat amb l’alcaldessa, Marta Felip i Torres, i amb el president de Comerç Figueres Associació, Jordi Rotllan i Torrent, un conveni de la mateixa naturalesa, per fomentar el projecte de centre comercial a cel obert en aquest municipi.
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis .
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
L’associació FECOTUR impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert a Palamós. El pla, amb un pressupost de 55.000 euros preveu accions com la col·laboració a la 25th Palamós Optimist Trophy - XXV International Vila de Palamós, la celebració de la 7a edició de Forastoc “Embalem l’hivern”, la participació a la fira Alimentaria, la celebració de “Terra de Mar” i “Terra de Pirates, 22 Botiga al carrer”, la Nit “+ Que tapes”, l’acció “Refrescat Comprant a Palamós”, la 18a edició de la Fira d’Estiu, l’Octubre Gastronòmic, i la campanya de Nadal. El pla d’actuacions també contempla el disseny de la nova imatge i logotip de l’associació, accions de fidelització de creuristes, i la guia comercial, entre d’altres actuacions. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 18.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
A la Bisbal d’Empordà, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per la Federació del Comerç de la ciutat- s’articula a partir de dos eixos: la implementació de fires i mercats per atraure la demanda turística i comercial, i accions de comunicació i promoció. Dins les accions de fires i mercats, el pla contempla la celebració de la Fira Rebaixa 2014 (a l’estiu i a l’hivern), la Fira Artesana, la desfilada de moda, la Fira de Brocanters i la campanya de Nadal. Pel que fa a les accions de comunicació i promoció, el pla recull l’edició i distribució de material promocional i noves tecnologies, insercions publicitàries a mitjans de comunicació, i la creació i distribució de productes de marxandatge i accions de dinamització.
El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de la Bisbal d’Empordà, amb un pressupost total de 26.000 euros, una subvenció de 12.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
De la banda, al municipi de Roses, l’Associació de Comerciants de la ciutat impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Amb un pressupost de 29.025 euros, el pla contempla accions com la celebració de la Festa del Mar, la campanya d’estiu (amb informadors al carrer i guia comercial), la Fira d’Estiu, tòtems, la newsletter mensual, la campanya de Nadal i una aplicació per a dispositius mòbils, compatible per a andoid i iphone. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 13.500 euros al pla.
Finalment, a Figueres, el pla d’actuacions impulsat per l’entitat Comerç Figueres Associació contempla una campanya de comunicació (amb difusió de l’oferta comercial i reforç de la marca), una campanya de fidelització (amb un nou software de fidelització per a socis i per fomentar la destinació), una campanya d’atracció turística (amb esdeveniments de destinació), accions de formació per als comerciants, incorporació d’elements innovadors i eines TIC i també d’innovació comercial. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte, d’un pressupost total de 220.000 euros, una subvenció de 35.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
4