• L’espai s’ubicarà al Palau Moja, a La Rambla, i comptarà amb un àmbit d’informació i intermediació turística, una botiga i una zona de degustació gastronòmica
Dues empreses han presentat les seves candidatures per tal de gestionar i explotar l’espai de promoció del patrimoni cultural català que el Departament de Cultura obrirà a La Rambla de Barcelona. En aquest espai, impulsat a través de l’Agència Catalana de Patrimoni, el visitant podrà rebre informació del conjunt del patrimoni i adquirir productes o entrades per als serveis relacionats amb els monuments, jaciments o museus catalans.
 
Per tal de posar en marxa el projecte, el Departament de Cultura va publicar el passat mes de juliol les bases per adjudicar la gestió i explotació de l’espai. El termini de presentació de les ofertes es va obrir el 12 de juliol i es va tancar el 12 d’agost.
 
A l’hora de triar quina de les empreses que han presentat candidatura gestionarà i explotarà l’Espai Patrimoni, es tindran en compte diversos criteris: sostenibilitat del projecte; proposta del model de negoci; proposta de continguts i model de gestió de productes i serveis; proposta de denominació de l’espai i de millores al relat; proposta global de disseny, d’organització de l’espai i d’ambientació; estratègia comercial de cadascuna de les àrees de negoci i pla específic de comercialització de productes i serveis turístics; pla de comunicació i de dinamització de l’espai;  model de servei de cada àmbit, i proposta d’un pla operatiu que inclogui recursos humans i tècnics, entre altres. El contracte de gestió i explotació de l’Espai  tindrà una vigència de 10 anys a partir de la data de la signatura del contracte, i serà prorrogable expressament per mutu acord per períodes successius de 5 anys fins a un màxim de 10anys més.
 
 
El nou espai
 
L’espai s’ubicarà a la cantonada de La Rambla de Barcelona amb el carrer Portaferrissa, al Palau Moja, per tal d’aprofitar la gran afluència de persones que circulen cada any per aquest carrer barceloní. Presentarà la informació sobre el patrimoni cultural posant de relleu la seva qualitat i diversitat i oferirà productes, entrades i paquets de serveis relacionats amb el patrimoni del país. Per presentar el conjunt patrimonial de Catalunya, oferirà continguts audiovisuals, interactius, i activitats en què els visitants podran participar. Comptarà amb un espai de degustació de productes representatius del patrimoni enològic i gastronòmic de Catalunya, preferentment els productes tradicionals i protegits, i amb un espai on es podran adquirir productes de gastronomia, enologia i marxandatge representatius del patrimoni català.
 
El nou espai oferirà informació sobre el patrimoni tant per al visitant turístic, com per al públic local. Així, d’una banda, proporcionarà informació general, de caràcter promocional i adreçada al turisme que passa uns dies a Catalunya, per incrementar-ne el seu coneixement del patrimoni. I d’altra banda, l’espai divulgarà informació més específica destinada al públic de Catalunya, per tal de fer créixer tant el coneixement com les visites al conjunt del patrimoni català. En aquest sentit, s’ha fixat un relat històric artístic, que articula el patrimoni del país des dels orígens fins a la contemporaneïtat.