• La nova línia exprés e10: Barcelona-Santa Perpètua de Mogoda-Polinyà-Sentmenat tindrà 60 expedicions en total de dilluns a divendres feiners, 50 de dilluns a divendres d’agost i 20 els dissabtes no festius de tot l’any
Exprés BCN-Sentmenat
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui la nova línia de bus exprés.cat e10: Barcelona-Sentmenat, que millora el servei d’autobús entre diverses poblacions del Vallès Occidental i Barcelona. La transformació de la línia actual en línia exprés suposa una millora en la velocitat comercial i la freqüència de pas. A l’acte també han participat el director de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa; l’alcaldessa de Sentmenat, Núria Colomé; la regidora de l’ajuntament  de Santa Perpètua de Mogoda, Carme Araque; el regidor de l’ajuntament de Polinyà, Joaquim Padrós i el president de Sagalés, Francesc Sagalés.
 
L’e10 entrarà en funcionament el 8 de setembre i serà la desena d’altes prestacions que es posa en marxa a la demarcació de Barcelona i la tretzena a tot Catalunya. Aquesta línia, operada per Sagalés, comunicarà Barcelona i Sentmenat, fent parada també als municipis de Santa Perpètua de Mogoda i Polinyà, tot circulant per l’autopista C-33.
 
El nou exprés.cat en millora la freqüència de pas i incorpora tres noves expedicions per sentit de dilluns a divendres feiners (tret de l’agost), 10 noves expedicions per sentit els dissabtes no festius i 13 noves expedicions per sentit de dilluns a divendres feiners durant l’agost. Així, en total, s’efectuaran 60 expedicions de dilluns a divendres feiners (29 en sentit Sentmenat i 31 sentit Barcelona; tret de l’agost); 50 els dies feiners d’agost (25 en un sentit i 25 en l’altre) i 20 (10 d’anada i 10 de tornada) els dissabtes no festius de tot l’any.
 
El corredor Barcelona-Sentmenat transporta anualment més de 400.000 viatgers i té molt bona intermodalitat a Barcelona a la parada de Fabra i Puig i de Sagrera de Barcelona, on l’usuari disposa d’altres serveis de transport interurbà, urbà, Metro, Rodalies i Bicing.
 
Informació a l’usuari
 
La informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, es millorarà la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria, que s’instal·laran a les marquesines i pals de parada. A més, s’instal·laran 3 panells d’informació en temps real del temps de pas de l’autobús, un per a cada municipi, en les parades amb més demanda.
 
Els vehicles
 
El desplegament de la xarxa exprés.cat comporta la introducció de millores en la flota de vehicles per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. Les característiques principals d’aquests vehicles són: 100% adaptats, wifi a bord i premsa gratuïta. Els vehicles estan identificats amb la imatge de la xarxa exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.
 
La xarxa exprés.cat
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat està desplegant de manera progressiva des de l’octubre de 2012 les línies de bus ràpid. Aquest tipus de xarxa de bus exprés, que ja funciona a altres ciutats europees, presenta un conjunt d’avantatges respecte les línies convencionals, com ara una reducció notable del temps del trajecte del recorregut, atès que els vehicles assoleixen velocitats comercials més competitives. Així, aprofiten infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments i compten amb poques parades al llarg del recorregut, per tal d’oferir un servei atractiu a l’usuari, amb millors freqüències de pas, informació en temps real dins i fora dels vehicles i una imatge corporativa comuna.
 
La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes, que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.
 
Línies actualment en funcionament
 
A la demarcació de Barcelona ja funcionen l’e1:Barcelona-Sabadell; e2:Barcelona-Terrassa; e3:Barcelona-Cerdanyola-UAB; e4:Barcelona-Ripollet; e5:Barcelona-Igualada; e6:Barcelona-Vilafranca; e7:Barcelona-Vall del Tenes; i e8:Barcelona-Corbera. La demanda anual dels corredors de les línies de bus exprés implantades fins a data d’avui és superior als 3.000.000 d’usuaris,
 
Recentment, ha entrat en funcionament l’e9: Barcelona-Caldes de Montbui. També estan en funcionament dues a l’àmbit de Tarragona: Tarragona - el Vendrell i Tarragona - Valls, operatives des d’aquest març i abril, respectivament. I una de l’àmbit de Girona: la que connecta Girona amb Olot, des de l’1 de juliol.
 
El creixement de la demanda de les línies de bus exprés des de la seva posada en marxa és important. Així, al corredor de Cerdanyola-UAB l’increment ha estat d’un 16% en l’últim any; al de Ripollet d’un 22%, amb un grau de satisfacció dels usuaris de 9,1 punts sobre 10; el corredor sencer d’Igualada ha crescut un 4% i la línia exprés de la Vall del Tenes, un 57%, per posar alguns exemples. La valoració dels usuaris de les línies exprés.cat és superior al 8.

1  

Imatges

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació 719

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 460

Parades i horaris e10

Parades i horaris e10
PDF | 308