• Els objectius principals són una aposta ferma per un canvi de tendència modal cap a una mobilitat  més segura i sostenible; contribuir a la millora de la qualitat mediambiental; incrementar la seguretat viària dels desplaçaments laborals in missió i in itinere; fomentar el transport públic i promocionar l’alta ocupació dels vehicles
foto
El conseller d’Interior,  Ramon Espadaler, ha anunciat aquest matí que a partir de demà diumenge, 14 de setembre, el carril bus-VAO de la C-58 entre Barcelona i Ripollet estarà obert en els dos sentits de la marxa permanentment, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, per a tots aquells vehicles que actualment estan autoritzats a utilitzar-lo.
 
Ramon Espadaler ha explicat que sobretot aquesta modificació  “suposa una aposta clara per un canvi de tendència cap a una mobilitat més segura i sostenible” i ha afegit que també pretén promoure l’ús del transport públic i de l’alta ocupació dels vehicles.  El conseller d’Interior també ha destacat que amb el nou model de funcionament del carril, “posem a disposició aquesta via a tots els desplaçaments de l’àmbit laboral durant totes les hores del dia” i ha remarcat que “el que hem fet és apostar per la seguretat en aquests tipus de desplaçaments  i en definitiva complir amb el que vam acordar amb els agents implicats i vam concretar en el Pla Estratègic de Seguretat Viària i que és perseguir la reducció de la sinistralitat”.
 
A més, Espadaler també ha insistit en la seguretat viària de la infraestructura: “Aquesta és una via segura, que aposta per la mobilitat segura i pel transport públic. Cal tenir en compte que la velocitat màxima del carril l’hem baixat per incrementar les condicions de seguretat”.
 
Per part seva, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha destacat que “seguim la tendència europea de foment de l'alta ocupació dels vehicles, que implica menys accidents i menys contaminació".
 
Dos anys després de la posada en marxa del bus-VAO, el Departament d’Interior i el Servei Català de Trànsit (SCT) segueixen apostant per modalitats de transport més sostenibles i segures i, en aquest sentit, els carrils per a vehicles d’alta ocupació i el transport públic constitueixen una mesura efectiva  per afavorir aquest canvi de tendència.
 
 
L’ampliació de l’horari i de disponibilitat del carril té com a objectiu augmentar l’ocupació mitjana dels vehicles, que actualment en aquest accés encara se situa en un 1,4 persones per vehicle sobre un màxim de 5. És una alternativa que  permet estalviar cues als ciutadans i augmentar el  seu confort en la conducció.
 
Aquestes noves modalitats de transport són, sens dubte, fonamentals per a millorar el medi ambient i fer un espai més sostenible.
 
L’assoliment d’un transport més sostenible és un dels grans eixos que han d’ajudar a complir l’objectiu de la Unió Europea de reducció de les víctimes mortals en un 50% l’any 2020 respecte del 2010.
 
En aquesta mateixa línia de treball, la utilització progressiva i creixent  del bus-VAO es tradueix en una millora de la seguretat viària dels desplaçaments laborals in missió i in itinere, els quals estan registrant a l’actualitat un increment com a conseqüència d’una possible nova etapa post-crisi. El Servei Català de Trànsit des de fa temps que preveu i promociona  plans de seguretat viària laboral amb aquest objectiu.
 
En la reobertura del carril bus-VAO, la velocitat de la infraestructura estarà limitada a 90 km /hora. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet una auditoria de seguretat que ha validat la viabilitat dels canvis duts a terme.
 
Condicions d’ús de la infraestructura
 
Un cop finalitzades les obres d’adequació al nou model de funcionament, el vial s’ha habilitat per a la bidireccionalitat i ha quedat estructurat en dos carrils de 3,2 metres, un per cada sentit, i una franja central, de 0’6 metres exclosa, al trànsit delimitada amb una doble línia continua rugosa. A més, s’ha reforçat la senyalització vertical i les marques viàries, i s’ha construït un nou accés d’entrada al bus-VAO en sentit Ripollet que substitueix el de l’Avinguda Meridiana.
 
Convé recordar que el nou model d’operativitat del carril bus-VAO no suposa cap variació en els requisits dels tipus de vehicles que poden utilitzar-lo:
 
  • Vehicles destinats al transport públic de viatgers degudament autoritzats, els quals amb l'ampliació d'horari d'obertura de la infraestructura podran augmentar les opcions de circulació
  • Turismes o vehicles mixtos adaptats amb dos o més ocupants
  • Motocicletes
  • Vehicles per a persones amb mobilitat reduïda
  • Vehicles ecològics de baixa emissió autoritzats i amb etiqueta acreditativa al parabrisa, per mitjà del portal www.ecoviat.com

1  

Fitxers adjunts

nota de premsa en pdf amb gràfics

nota de premsa en pdf amb gràfics
PDF | 368