· Les companyies catalanes han tingut l’oportunitat de presentar els seus productes davant un grup que compta amb 22 centres comercials al país i més d’1,3 milions de m2 d’àrea de venda.
· La trobada s’emmarca en la missió empresarial a Mèxic encapçalada pel conseller d’Empresa i Ocupació i formada per 22 empreses del sector de l’automoció i 11 de la moda.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i 11 empreses catalanes del sector de la moda s’han reunit aquest dimarts amb Liverpool, una de les cadenes de centres comercials més grans de Mèxic. Les companyies catalanes han presentat els seus productes i col·leccions al grup, que té 22 centres comercials repartits pel país i que, en total, compta amb més d’1,3 milions de m2 d’àrea de venda. La voluntat d’aquesta trobada és introduir la moda catalana al mercat de Mèxic.
De la seva banda, les 22 empreses catalanes del sector de l’automoció s’han reunit, entre d’altres, amb el grup Bosch México, un dels principals proveïdors de primer nivell de la indústria de l’automoció. El president de la companyia al país llatinoamericà i diversos directius han explicat als empresaris catalans les perspectives que tenen a Mèxic.
El conseller i la delegació empresarial han participat en un acte amb el Club Català de Negocis a Mèxic, en una trobada que ha comptat amb l’assistència d’unes 200 persones. A l’acte hi han assistit els empresaris catalans que treballen al país, que han compartit les seves experiències amb les companyies de la missió per d’introduir-se al mercat mexicà.
En la seva intervenció, el conseller Felip Puig ha tornat a posar damunt de la taula el compromís de la Generalitat de Catalunya per la internacionalització de les empreses catalanes. “La internacionalització és una font de creixement, d’increment de la competitivitat i de posicionament d’un país en el món”, ha dit Puig, emplaçant als assistents a sumar-se a l’aposta estratègica i a llarg termini d’estar presents arreu del món. Segons el conseller, “Mèxic en aquests moments és el país adequat perquè el mercat català hi penetri, degut al seu creixement econòmic, la dimensió del seu mercat de més de 120 milions de persones de classe mitjana i el fet que permet, a més, un accés a altres mercats, especialment els llatinoamericans”.
Aquestes reunions s’emmarquen en la missió empresarial a Mèxic organitzada pel Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ, que s’allargarà fins dijous.
1