• El conseller de Territori i Sostenibilitat celebra l’anunci de noves rutes i més freqüències amb Llatinoamèrica i Àsia
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha constatat el valor estratègic de l’aeroport del Prat per a les companyies aèries, amb el recent anunci de noves rutes i més freqüències amb Llatinoamèrica i Àsia. En una resposta oral al Parlament aquest matí, Vila ha confirmat el creixement de les rutes internacionals a l’aeroport de Barcelona, amb 35,2 milions de viatgers l’any 2013, esdevenint el novè aeroport d’Europa en volum de passatgers. Concretament, les noves rutes són:
  • Una nova ruta entre l’aeroport de Barcelona i Sao Paulo, anunciada per LATAM Airlines i que començarà a operar a partir de l’estiu vinent. En concret, LATAM, que és la companyia aeronàutica més gran d’Amèrica Llatina, realitzarà quatre freqüències setmanals entre el Barcelona-el Prat i l’aeroport de Guarulhos.
  • Pel que fa a les connexions amb Orient Mitjà i Àsia, la companyia Emirates ha avançat que operarà una segona freqüència diària a Dubai amb un Boieng 777, complementària a la que fa actualment amb l’avió A380. L’aerolínia segueix interessada en les opcions de Barcelona per acollir una ruta pont entre l’Orient Mitjà i el continent americà.
  • I també una nova ruta d’Air India entre Barcelona i Nova Delhi, que començarà a operar l’estiu vinent.
El conseller ha explicat que actualment, entre la temporada d’hivern i la d’estiu, Barcelona ha comptat, a banda dels esmentats, amb vols intercontinentals directes amb Buenos Aires (100.000 pax/any), Bogotà, Charlotte, Montreal, Toronto, Filadèlfia, Nova York, Atlanta i Miami (EUA, 660.000 pax) . Pel que fa al continent asiàtic, també hi ha connexions amb Islamabad, Lahore, Doha, Singapur, Beijing i Seul (fins al juny passat).
 
El conseller Vila es va reunir la setmana passada amb els màxims responsables d’Aeroméxico, encapçalats pel seu president Andrés Conesa, amb l’objectiu de recuperar el vol directe a Barcelona. Aquesta ruta ja va operar entre els anys 2007 i 2012, transportant més de 160.000 viatgers, i es va cancel·lar per raons operatives de la companyia. “Estem davant d’una nova oportunitat per recuperar aquesta ruta ja que la companyia es troba en un procés de creixement, amb la incorporació de noves aeronaus, i Barcelona compta actualment amb més de 80.000 passatgers indirectes amb Mèxic, la qual cosa és un potencial per a la companyia”, va assenyalar el conseller de Territori i Sostenibilitat.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 34