- El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, presenta el projecte acompanyat dels delegats del Govern a Terres de l’Ebre i de Lleida i dels alcaldes dels municipis per on passarà la nova via
- L’obra permetrà millorar la mobilitat comarcal i l’accessibilitat a diverses poblacions i comporta una inversió estimada en 40 MEUR
El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, presenta avui a Riba-roja d’Ebre (Ribera d’Ebre) i a la Granja d’Escarp (Segrià) l’estudi de la nova carretera que unirà aquestes poblacions, acompanyat dels delegats del Govern a Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, i de Lleida, Ramon Farré, i dels alcaldes de municipis per on transcorrerà la futura via.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat recentment el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la nova carretera, que permetrà millorar la mobilitat comarcal i l’accessibilitat de diverses poblacions. La nova via, que tindrà una longitud d’uns 27 quilòmetres, suposarà una inversió estimada en 40 MEUR.
Actualment, la comunicació entre Riba-roja d’Ebre i la Granja d’Escarp es du a terme mitjançant la C-12 (eix de l’Ebre) des de Riba-roja d’Ebre a Maials i la carretera C-45 de Maials a Serós. A partir de Maials, la carretera LV-7046 permet accedir a Almatret i a partir de Serós, la carretera LP-7041 permet arribar a la Granja d’Escarp. En total, aquest itinerari suma prop de 50 quilòmetres.
La nova carretera, molt reclamada pel territori, permetrà connectar més directament aquests municipis, escurçar aquests recorreguts, millorar les condicions en la conducció i dotar d’una altra sortida a Almatret, que només està comunicada per l’LV-7046. Així mateix, per a la població de Riba-roja d’Ebre, la carretera ara en informació pública dóna una nova comunicació cap al nord-est.
La secció de la nova carretera serà de 8 metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres d’amplada. El traçat s’inicia al pont sobre l’Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l’LP-7041, que dóna entrada a la Granja d’Escarp. A més dels municipis esmentats, també abasta els d’Almatret i Seròs. De sud a nord, podem distingir tres trams:
- Tram sud: de Riba-roja d’Ebre - Almatret, de 8,7 quilòmetres de longitud. Aquest és el tram d’orografia més complex, en concret al sud d’Almatret, on s’arriba a un pendent màxim del 7%. En aquest àmbit, es preveu la construcció d’un fals túnel d’uns 190 metres.
- Tram central: a Almatret, amb una longitud de 3,8 quilòmetres; part del seu traçat, uns 1,5 quilòmetres, es recolza sobre l’LV-7046. Posteriorment, enfila en direcció nord cap novament mitjançant una nova traça.
- Tram nord: del nord d’Almatret fins a la Granja d’Escarp, amb uns 14,5 quilòmetres de longitud. Aquest tram salva la zona central de la serra de Picarda passant per la seva vessant est. A l’inici d’aquest tram, es preveu la construcció d’un pont sobre el barranc de la Vall de la Vila, amb una longitud d’uns 170 metres.
Aquest tram s’acaba en la rotonda existent situada a l’LP-7041, prop del Segre. La darrera part de la nova carretera fa també de variant de la Granja d’Escarp.
1