Infografia

L’agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya publica els informes de la Central de Resultats, que recullen i analitzen els resultats i indicadors de qualitat dels centres del sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya.

Els informes són una eina de transparència d’informació i avaluació cap a la ciutadania. Permeten identificar les millors pràctiques i els punts de millora. De manera que faciliten la presa de decisions al servei de la qualitat de l‘atenció sanitària.

La Central de Resultats del Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT) va ser creada l’any 2003 amb la missió de mesurar, avaluar i difondre els resultats assolits, en l’àmbit de l’assistència sanitària per facilitar una presa de decisions corresponsable al servei de la qualitat de l’atenció sanitària prestada a la població de Catalunya.

L’any 2010, el projecte Central de Resultats es va adscriure a l’Agència d’Avaluació i Qualitat Sanitàries de Catalunya (AQuAS), en el marc de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya. Els informes de la Central de Resultats es realitzen per encàrrec del Servei Català de la Salut.
Els informes avaluen els àmbits hospitalari, d’atenció primària, sociosanitari i de salut mental i addiccions. Aquestes dades permeten entendre més bé el sistema sanitari i introduir-hi millores.

Entre les dades recollides els darrers anys s’ha pogut saber, per exemple, que el 2013 el 75,4% de la població catalana va ser atesa pel seu equip d’atenció primària com a mínim un cop. O que el 2012 el 96.7% dels usuaris de la sanitat pública sentien que es trobaven en bones mans. Aquestes dades han permès també aplicar mesures que han servit per millorar l’eficiència del sistema sanitari català. Així, entre 2006 i 2013 s’ha potenciat la cirurgia major ambulatòria que ha passat del 27,3% de les intervencions al 47,8% i, en conseqüència, s’ha reduït el nombre d’ingressos.

1  

Fitxers adjunts

Infografia en PDF

Infografia en PDF
PDF | 631