Imatge de la signatura
  • L’app desenvolupada per Telefónica, que ja es va presentar aquest estiu en el marc d’un conveni amb el Gremi d’Hotels de Barcelona, es basa en pictogrames de les principals i més comunes emergències que fan que els ciutadans truquin al telèfon d’emergències 112
 
  • L’objectiu del conveni d’avui és facilitar la comunicació amb el telèfon 112 als estudiants i científics estrangers que arriben a Catalunya i que no parlen català, castellà, anglès, francès o alemany
 
 
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya (CAT112), Telefónica i el Barcelona Centre Universitari, han signat avui un conveni de col·laboració per facilitar la distribució de l’aplicació mòbil per a telèfons intel·ligents que permet un millor accés al telèfon d’emergències 112 de Catalunya als estudiants estrangers que visiten Catalunya i que no parlen català, castellà, anglès, francès o alemany.
 
La signatura del conveni ha anat a càrrec del director del CAT112 Catalunya, David Ciudad; el director d’Empreses i Administracions Públiques de Telefónica Catalunya, Enrique Santiago; la directora general de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), M. Carme Verdaguer; i la directora de Barcelona Centre Universitari (BCU), Montse Serret
 
Segons el director del CAT112, David Ciudad, l’objectiu d’aquest conveni és queels universitaris i els investigadors estrangers que arribin a Catalunya puguin disposar del mateix servei d’emergència 112 que un ciutadà que resideixi al país, i aquesta eina tecnològica ho fa possible”. El BCU és el servei oficial d'acolliment als estudiants estrangers de totes les universitats de Barcelona. En aquest sentit, Ciudad ha remarcat que “volem que se’n beneficiïn els 25.000 a 30.000  estudiants que venen a Barcelona cada any, i també els 50.000 visitants que rep el web del BCU on s’inserirà la informació d’aquesta aplicació”.
 
El director ha destacat també que “amb aquest conveni el CAT112 s’apropa més a tota la població, una prioritat del Departament d’Interior i del CAT112, ja que equiparem tots els ciutadans atenent-los amb la màxima rapidesa i eficiència”.
Mitjançant aquest conveni, Telefónica es compromet a proveir de manera gratuïta al BCU i al CAT112 l’aplicació multilingüe desenvolupada; el BCU posarà a l’abast dels estudiants i científics estrangers l’app a través del seu web (www.bcu.cat) i de la guia Barcelona Time Out Students Guide, on farà difusió i promourà la seva utilització; i el CAT112 garanteix que tractarà adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió i iniciarà els protocols establerts per donar-hi resposta.
 
El BCU té l’objectiu de promoure la ciutat de Barcelona com a centre universitari internacional, mitjançant accions i programes destinats a proporcionar serveis a la comunitat universitària nacional i internacional. La informació d’aquesta aplicació del CAT112 s’inclourà a la propera edició de la Time Out Student Guide (http://www.timeout.com/barcelona/student-guide) L’entitat gestora del BCU és la Fundació Bosch i Gimpera.
 
L’aplicació ‘112 Accessible’ és una app desenvolupada per Telefónica que permet als estrangers que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei, comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització mitjançant el seu idioma.
 
La presentació d’aquesta aplicació es va fer aquest estiu en el marc d’un conveni entre el CAT112 Catalunya, Telefónica i el Gremi d’Hotels de Barcelona. La signatura del conveni d’avui ha de permetre que els estudiants i científics estrangers que arriben a Catalunya la puguin utilitzar.
 
L’app es basa en pictogrames que recullen les principals i més comunes emergències que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. Els pictogrames estan agrupats en tres apartats: policials, de salvaments i extinció d’incendis i sanitàries, que indiquen situacions com agressions, robatoris, accidents de cotxe, incendis, inundacions, maltractaments, convulsions, vòmit, etc. A més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d’emergències.
 
Amb aquesta aplicació, el CAT112 va obrir un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els estrangers sense la limitació de l’idioma. Les llengües que inclou aquesta primera versió de l’app són el rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià, però l’aplicació està preparada per a incorporar nous idiomes en el futur.
 
Cal tenir en compte que el canal principal de comunicació i el més àgil per alertar d’una emergència és la trucada de veu, per la qual cosa l’ús d’aquesta aplicació ha de realitzar-se únicament en cas que la trucada no sigui viable.
 
El telèfon d’emergències 112 centralitza totes les trucades d’emergències de Catalunya, funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, és gratuït i comú a tota la Unió Europea.

1  

Imatges

Imatge de la signatura 2

Imatge de la signatura 2 1555

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa en format PDF

Nota de premsa en format PDF
PDF | 75