• 35.703 joves entre 18 i 25 anys es van registrar al web  
  • 84 promotors han ofert 1.276 sessions en 103 sales. El 60% de les sessions ofertes corresponen al mes d’octubre i el 40% al mes de novembre
  • 12.848 entrades han estat reservades durant tot el mes d’octubre, el que duplica el nombre d’entrades reservades durant la primera edició
  • El 47% de les entrades reservades corresponen a sessions del mes d’octubre i el 53% al mes de novembre.
 
La segona edició de la campanya Escena 25, endegada pel Departament de Cultura, en col·laboració amb els teatres, els auditoris i sales de concert de Catalunya, ha promocionat la música i les arts escèniques entre els joves de 18 a 25 anys durant els mesos d’octubre i novembre. Més de 35.000 joves es van donar d’alta al web que permetia accedir a tota l’oferta existent per aquests mesos.
 
En total, els joves inscrits van poder gaudir de 12.848 entrades en els espectacles escollits que els diferents equipaments van posar a disposició dels usuaris.  D’aquesta manera, la segona edició de la campanya ha suposat un creixement del 52% en reserves respecte l’any passat. Escena 25 ha posat a l’abast un total de 296 espectacles a 38 poblacions de Catalunya.
 
La campanya té com a principals objectius crear les millors condicions que possibilitin l’accés dels joves a la cultura; descobrir els equipaments culturals, així com donar a conèixer la seva programació i les polítiques de públics adreçades a aquest col·lectiu; conèixer les actuals preferències culturals dels joves per adaptar i orientar l’oferta, si s’escau, a les seves preferències i crear i consolidar l’hàbit de gaudir de les arts escèniques i la música en viu.
 
La majoria dels joves manifesten el seu interès per la cultura i per assistir a més espectacles en viu, però no poden fer-ho a causa dels preus elevats i la crisi econòmica.
 
En acabar la campanya, han sorgit dues propostes per els joves que hi han participat: la possibilitat d’aconseguir durant el mes de desembre el carnet TR3SC per 1€ i la creació del grup de prescriptors Escena25 amb l’objectiu que siguin els propis joves els que recomanin els espectacles, es facin seva la iniciativa i la marca es consolidi. 
 
Per part dels equipaments també s’ha valorat positivament la iniciativa, sobretot pel fet de disposar de dades que els ajudin a dissenyar polítiques de promoció per al públic jove.
 
 
 
 
Dades bàsiques de la campanya
ESCENA 25
 
84 promotors d’equipaments (104 sales)
 
296 espectacles en els mesos d’octubre i novembre
 
1.276 sessions en els mesos d’octubre i novembre
  766 sessions del mes d’octubre                60%
  510 sessions del mes de novembre          40%
 
38 poblacions de Catalunya
 
35.703 Joves entre 18-25 anys registrats al web
     Per gènere:
     23.019 dones, el 64 % del total
      12.744 homes, el 36% del total
     Per província
     86,0% de Barcelona
     6,0%, de Girona
     4,0%, de Tarragona
     3,0%, de Lleida
     2,0% de fora de Catalunya
 
12.848 entrades reservades en el mes d’octubre
 6.004 reserves d’espectacles del mes d’octubre              46,73%
 6.844 reserves d’espectacles del mes de novembre        53,27%