El conseller Pelegrí durant la seva intervenció
El conseller Pelegrí durant la seva intervenció
Les dades Nielsen demostren una tendència alcista en els darrers 5 anys
 
Les 11 DO catalanes augmenten la seva quota en el mercat interior
 
Pelegrí presenta la guia Catalan Wine Lanscapes que té per objectiu donar a conèixer la cultura del vi a Catalunya
 
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) i conseller delegat executiu de Prodeca, Jordi Bort, ha presentat aquesta tarda a Barcelona la guia Catalan Wine Lanscapes.
 
Durant la presentació, el conseller ha anunciat que, segons les dades de consum relatives al període novembre 2013 a novembre 2014, els vins catalans són líders en el mercat de Catalunya, assolint una quota de mercat de quasi el 34% amb un increment del 3,8 punts percentuals (18,4% del volum) respecte el mateix període de l’any anterior. Aquestes dades demostren una tendència alcista els darrers 5 anys, passant d’una valor de 27,8% a 33,7% pel període indicat.
 
Si es segreguen les dades pels canals d’Alimentació i Hostaleria, el conseller ha explicat que en Alimentació es repeteix el lideratge aconseguit l’any 2013 i s’assoleix una quota del 33,7%, amb un augment respecte del període anterior del 2,9 punts percentuals (14,1% del volum). Pel que fa en Hostaleria, la quota és del 33,5% amb un augment del 5,4 punts percentuals (28,1% del volum), mantenint en aquest canal de comercialització la segona posició i retallant la diferència respecte del líder en 10,4 punts percentuals i deixant la diferència respecte el líder a només 3,7 punts percentuals.
 
Pel que fa al mercat interior del vi amb Denominació d’Origen (DO), el conjunt de les 11 DO catalanes augmenten la seva participació un 0,3 punts percentuals, assolint una xifra del 6,71%, la qual cosa les situa en el 5è lloc del rànquing.
 
En aquest mercat i en el canal d’Alimentació es produeix un augment de 0,5 punts percentuals situant-se la quota de mercat en el 8,5% i ocupant el 4rt lloc del rànquing, i en el canal d’Hostaleria, l’augment és de 0,2 punts percentuals situant-se la quota de mercat en el 4,7%, ocupant el 5è lloc del rànquing.
 
En el mercat català de vi amb DO, en els darrers tres anys i pels períodes interanuals estudiats, la Denominació d’Origen que ocupava el primer lloc i ara ocupa el segon ha perdut un 3,8% de quota i el conjunt de les DO’s de Catalunya han augmentat un 4,4 punts de quota la seva participació assolint aquest any la primera posició.
 
Segons el conseller, “aquestes dades confirmen que la presència dels vins produïts per les 11 Denominacions d’Origen de Catalunya manifesten una tendència de creixement i consolidació i que progressivament van assolint les quotes de mercat que els correspon per la seva tradició i qualitat”.
 
 
 
 
Portada del llibre  'Catalan Wine Landscapes' (ed. Zahorí) per donar a conèixer la cultura del vi a Catalunya
Portada del llibre 'Catalan Wine Landscapes' (ed. Zahorí) per donar a conèixer la cultura del vi a Catalunya
Catalan Wine Lanscapes, una ruta per les DO de Catalunya
 
L’editorial Zahorí, en col·laboració amb el Departament d’Agricultura a través de Prodeca, ha publicat Catalan Wine Lanscapes, un llibre dissenyat per donar a conèixer la cultura del vi a Catalunya.
 
El llibre és en anglès (traduït al català i al castellà al final) per seduir també al públic estranger. La història, l’origen, els paisatges, el clima i les denominacions d’origen de la Catalunya vinícola són retratades sobre el terreny per l’il·lustrador i dibuixant barceloní Swasky a través de la tècnica Urban Skeching.
 
Durant la presentació, Pelegrí ha explicat que hem de facilitar el coneixement i el tast dels nostres productes de qualitat i de les zones on es produeixen al públic estranger. “La internacionalització és bàsica i les bones xifres al mercat intern ens ofereixen estabilitat per emprendre i conquistar nous mercats”. “Això ho hem de fer facilitant que aquest públic tasti els nostres productes, els conegui, i incentivant que trepitgin el territori vitivinícola”.
Les DO's catalanes es promocionen de menara innovadora a través del Urban Skeching
Les DO's catalanes es promocionen de menara innovadora a través del Urban Skeching
El territori vitivinícola amaga tresors de gran interès, com ara cellers modernistes, mars de vinya, experiències gastronòmicosensorials,...Catalunya ofereix grans experiències vinícoles a partir de mitja hora del centre de la ciutat. “Hem d’aprofitar tot aquest potencial per seduir al públic estranger, ja que cada vegada està més interessat en els nostres vins”, ha dit el conseller.
 
El conseller també ha recordat que la Generalitat de Catalunya disposa del programa Enoturisme Catalunya amb l’objectiu de promoure i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme. Per Pelegrí “hem de saber destacar el vi com a producte que representa a un territori i a una cultura. Hem d’apostar, per tant, per l’enoturisme d’una forma valenta i original, i de manera que es complementi amb altres formes de turisme temàtic com ara el de la gastronomia, el rural, el cultural”.
 
Catalan Wine Lanscapes forma part de la col·lecció Sketchguides. Es tracta de guies dibuixades amb la voluntat d’oferir un producte innovador, diferent i de molta qualitat a un públic estranger visitant a Catalunya, interessat en la cultura del vi i la gastronomia i desitjós d’endur-se un record especial i artístic.
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.

5  

Imatges

f1

f1 3514

f2

f2 3189

f3

f3 3410

f4

f4 3989

f5

f5 4604