- La firma catalana presentarà aquest vespre al Museu Marítim de Barcelona-Drassanes Reials, la seva col·lecció per a la primavera-estiu 2015, en el marc de la jornada inaugural de la 15ena edició de la 080 Barcelona Fashion, que ha presidit aquest migdia el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig.
- Aquesta tarda han obert la passarel·la 080 les propostes dels dissenyadors, Pablo Erroz i Edgar Carrascal. La creadora Celia Vela ha pres el relleu per presentar la seva col·lecció per a la propera tardor-hivern. De la seva banda, Brain&Beast ha presentat la col·lecció “Maniac. Winter 2015-2106”, la novena part del seu ‘Décalogue’ de moda.
- Dins les activitats paral·leles, la creadora Celia Vela i la pintora Begoña Ramos han inaugurat aquesta tarda l’exposició “Fils de Complicitat”, una mostra que combina pintura i tèxtil fruit de col·laboració creativa entre la dissenyadora i la artista plàstica.
- Demà dimarts, el fotògraf Ruven Afanador i l’actriu Rossy de Palma, oferiran una sessió fotogràfica en viu (15 h).
- A la passarel·la, demà les firmes catalanes CND by CONDOR i Bóboli obriran la segona jornada de desfilades. Txell Miras, Lebor Gabala, TCN, Míriam Ponsa, Josep Abril i Sita Murt també presentaran les seves propostes per a la tardor-hivern 2015-2016. Al vespre, la firma Desigual serà l’encarregada de tancar la jornada.
Els dissenyadors Pablo Erroz i Edgar Carrascal han estat els encarregats d’obrir aquesta tarda la passarel·la. Erroz ha presentat la col·lecció “Nostalgic”, amb propostes per a home i dona per a la tardor-hivern 2015/2016. El dissenyador ha pres com a punt de partida creatiu un viatge, el revivint el moment de la immigració americana cap a Europa als anys 20 després del Crack del 29, proposant un home “dandy” i una dona elegant i sofisticada. Amb aquesta premissa narrativa, el creador ha apostat per una línia esportiva i alhora elegant, que pivota sobre els colors negre, marró, gris, navy, camel i vainilla. Erroz utilitza teixits rústics i càlids, com llanes 100%, en diferents gammes i textures, cotó, napes i pèl. Juga amb diferents estampats, sempre sobris, sobre llanes, amb tècniques que van des del bottonato, en diferents tons sobre un mateix teixit, a la reinterpretació d’estampats clàssics. Tot plegat, un “Gran Gatsby en voyage”.
De la seva banda, Edgar Carrascal ha presentat la col·lecció “Blue Rose” per a la tardor-hivern 2015/2016. La peça estrella de la col·lecció és la camisa, que el dissenyador reinventa i posa al dia, amb materials com cotó poliamida, llanes fredes i altres materials no convencionals com la placa de poliestirè. Els colors de la col·lecció son els blancs i negre i sobretot el blau, acompanyats de detalls daurats i platejats.
Com és ja habitual, la dissenyadora Celia Vela, ens ha desvetllat sobre la mateixa passarel·la la font d’inspiració de la seva col·lecció per a la tardor-hivern 2015/2016. En aquesta ocasió, Vela s’ha inspirat en una història d’amor explicada a la dissenyadora pels seus mateixos protagonistes, una parella –ella japonesa, ell de Barcelona- i que gira al voltant d’uns vestits de cerimònia, els kimonos de boda dels pares de l’enamorada. Amb aquest romàntic preàmbul, Vela proposa una col·lecció per a home i dona, amb el seu particular segell. Per a dona, aposta pel negre, el blau fosc, el gris, com a colors fetitxe i pels shorts i minivestits, en diferent versions de punt que s’ajusten a la silueta femenina, en tota una exhibició d’elegància i sofisticació “en curt”. Per a home, aposta per caputxes, pantalons baggies, amb ús de teixits més rústics, oferint una imatge de “samurai modern”.
Brain&Beast ha pres el relleu a la passarel·la 080. Amb una posada en escena espectacular i molt cuidada -que incloïa gossos que anaven acompanyant els models- els trio de creadors de la firma ha presentat Maniac” la novena entrega del seu particular “Décalogue”. Per aquesta col·lecció, la firma ha pres com a inspiració el concepte del psicoanàlisi conegut com “destrudo”, que descriu l’impuls destructiu en oposició a l’impuls creatiu, o libido. Amb aquest punt de partida, Brain&Beast proposa una col·lecció per a home i dona fidel al seu estil. La peça estrella és la dessuadora, que els creadors presenten en colors molt vius, amb predomini dels colors block. Utilitzant materials com el neoprè o altres teixits sintètics, proposen siluetes molt estructurades.
Inauguració de l’exposició “Fils de Complicitat”
Dins les activitats paral·leles, aquesta tarda s’ha inaugurat l’exposició “Fils de Complicitat”, una col·laboració creativa entre la dissenyadora Celia Vela i la pintora Begoña Ramos. La creadora i l’artista plàstica han estat acompanyades en la inauguració pel gerent del Consorci de Comerç, Moda i Artesania (CCAM), Miquel Rodríguez i per l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip. La mostra aplega una vintena de peces que combinen pintura amb tèxtil. Les obres, que recullen escenes estretament vinculades amb el món de la moda, són en la seva majoria retrats elaborats a partir de tècnica mixta sobre tela amb aplicacions en xantillí o brodat.
Segons ha explicat Vela en el marc de la inauguració, “tot i que moda i pintura són a priori disciplines llunyanes, compartim una concepció de la creació força similar que ens ha portat col·laborar en aquest projecte” amb resultats “sorprenents i insòlits”. La mostra es pot visitar fins el proper divendres, 6 de febrer al Museu Marítim de Barcelona-Drassanes Reials.
Passarel·la 080. Dimarts, 3 de febrer de 2015
10:30 h. CND by Cóndor/Boboli
12:30 h. Txell Miras/Lebor Gabala
14:00 h. TCN
16:00 h. Miriam Ponsa
17:30 h. Josep Abril
19:00 h. Sita Murt
21:00 h. Desigual
Dins el programa d’activitats paral·leles, demà dimarts, 3 de febrer, el fotògraf Ruven Afanador i l’actriu Rossy de Palma protagonitzaran una sessió fotogràfica en viu. La “Photo Shooting live” serà a les 15 hores, al recinte del Museu Marítim de Barcelona-Drassanes Reials - Espai Galera)
Patrocinadors i sponsors de la 15a edició del 080 Barcelona Fashion
En aquesta quinzena edició, el certamen compta amb l’esponsorització i suport de les següents marques: Patrocinador principal: MORITZ; Patrocinadors: Solan de Cabras, Lavazza, Redken, Movistar i Rowenta. Col·laboradors: SEAT, MAC, Coca Cola Iberian Partners, Olympus Pen, CND Beauty/Vinylux i My Taxy.
Per més informació i imatges: www.080barcelonafashion.com/
7