- La iniciativa vol ser una eina de comunicació entre els agents culturals i el públic
- Té el propòsit de construir un punt de trobada i de diàleg entre comunitats per al desenvolupament de la cultura
El Departament de Cultura ha posat en marxa el blog Públics Culturals. Connectant comunitats amb l’objectiu de conèixer millor els públics per a facilitar la planificació, gestió i foment d’accions dels diferents agents i equipaments culturals, així com de polítiques culturals, amb el propòsit de construir un punt de trobada i de diàleg entre comunitats per al desenvolupament de la cultura.
La gestió de públics avui incorpora l’ús d’eines digitals i el blog vol esdevenir un nou canal social on line de coneixement i participació per apropar més el públic a la cultura i on s’oferirà un espai de govern obert on sigui més accessible i fàcil la informació entre les audiències, els agents i les administracions.
El blog també tindrà una mirada internacional que permetrà veure les accions i polítiques que es fan fora del nostre país.
La nova eina, creada pel Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICEC), ofereix diversos tipus de continguts:
- Notícies: darreres novetats sobre la gestió de públics
- Activitats: accions, formació i altres esdeveniments relacionats amb el món de les audiències
- Agents i recursos: informació de blocaires, agents especialitzats en el desenvolupament d’audiències, mitjans de comunicació, màrqueting cultural, software de vendes i distribució d’entrades, com també, entitats educatives, mediadores, associacions representatives i professionals dels sectors culturals i agents culturals, que gestionen amb públics
- Bones pràctiques de gestió de públics: accions d’audiències que poden esdevenir bona praxi per a altres agents
- Estudis i dades: informació, anàlisi de públics, (consum, innovació, dades d’evolució, etc.)
La creació del blog és un pas més de l’interès del Departament de Cultura per al foment de nous públics culturals. Amb aquesta voluntat, es va crear una àrea especifica de públics ara fa més d’un any que té com a principals objectius:
- Crear un sistema integrat que permeti als usuaris accedir a la cultura i conèixer el consum cultural.
- Dissenyar estratègies integrals que relacionin l'oferta amb la demanda.
- Captar nous públics i fidelitzar-los per a la cultura.
- Entendre el comportament cultural (dieta cultural).