- El jurat del 080 ha escollit la col·lecció “Psique”, com el millor disseny emergent de la present edició de la passarel·la catalana, per la creativitat, qualitat i projecció internacional de la proposta.
- El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha lliurat aquest reconeixement i ha destacat en aquesta edició del 080, “la moda i el disseny catalans han tornat a donar una mostra de vitalitat” i ha afegit que “la Generalitat ha de generar els entorns per a que tota aquesta creativitat aflori i trobi oportunitats de negoci”.
- En el marc de l’acte, s’ha retut un petit homenatge a la recentment desapareguda dissenyadora Sita Murt, de qui el conseller Puig ha destacat “el seu esperit de superació i el seu optimisme desbordant”. Els fills de la dissenyadora ha recollit una placa de reconeixement a la seva figura i trajectòria professional.
- Durant la setmana de la moda catalana, han passat prop de 39.800 persones pel certamen, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
- La 080 finalitza aquest vespre amb la desfilada de la 38a edició de ModaFAD.
La firma Isometric ha estat el guanyador del Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Bacelona Fashion de la present edició amb la col·lecció “Psique”. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat del gerent del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, Miquel Rodríguez, i dels membres del jurat del 080, ha lliurat aquesta tarda el guardó que distingeix la millor col•lecció de disseny emergent d’aquesta quinzena edició de la passarel•la de moda catalana, dotat amb 20.000 euros.
A l’inici de l’acte, el conseller ha volgut iniciar la seva intervenció amb unes paraules de record a la recentment desapareguda dissenyadora catalana, Sita Murt. El conseller Puig ha assenyalat que “Sita Murt ha estat un referent de la moda a Catalunya” i ha destacat “el seu esperit de superació i optimisme desbordant, que li feien veure oportunitats i reptes davant les dificultats”. Els fills de la dissenyadora, Albert, Iago i Isabel, han recollit de mans del conseller una placa de reconeixement a la seva figura i a la seva trajectòria.
El conseller Puig també ha tingut paraules de felicitació per a la firma emergent guanyadora del premi, Isometric, de qui ha destacat el “seu talent i creativitat”. Segons el conseller, ‘hem volgut dedicar el premi als valors emergents, als més joves que encara han de superar dificultats però que ja representen els valors de vanguarda que ens han de permetre posicionar-nos en aquest món tan competitiu”.
El conseller Puig també ha volgut fer balanç de la present edició del 080, assenyalant que “durant aquest quatre dies la moda, el disseny i la indústria catalana han tornat a donar una mostra de vitalitat, i d’esperança en el futur gràcies al talent i a la creativitat de tanta gent que aboca la seva professionalitat i la seva vocació”. En aquest sentit, el conseller ha recordat que “el paper de la Generalitat és generar els entorns adequats per a que aquesta creativitat aflori i trobi oportunitats de negoci”.
El jurat internacional d’aquesta quinzena edició del 080 Barcelona Fashion, que ha fallat l’integren:
- Ana Murillas: Estilista. El seu treball comercial inclou campanyes de publicitat i catàlegs de moda per a clients com Gucci, H&M, Levi’s, Bershka, Vanity Fair, Pepe Jeans, Nike o Diesel.
- Fermín&Gilles: Estilistes. Col·laborem amb revistes com DT, FHM, Gentleman, La Vanguardia, NOX i Uomo Collezioni.
- Ilona Marx: Directora de la publicació alemanya J’N’C.
- Sílvia Viudas: Directora General de l’Escola Superior de Disseny Felicidad Duce - LCI Barcelona.
- Tucho Balado: És un dels pioners del prêt-à-porter d’aquest país. Fundador de salons de moda del país. Des del COME fins el Saló Gaudí (del qual Balado va ser el president), passant per Moda del Mediterrani i el saló de Les Halles de París.
El guanyador del 080: Isometric
El jurat internacional de 080 ha escollit la col·lecció “Psique” com el millor disseny emergent de la present edició de la passarel·la catalana, per la creativitat, qualitat i projecció internacional de la proposta.
Isometric és el projecte creatiu compartit pels dissenyadors Joan Ros Garrofé i Jessica Montes Bonito. Es coneixen treballant a Martín Lamothe. Ell ha estat dissenyador de la línia d’home i d’estampats des del 2012, i ella assistenta de disseny. Joan Ros també és graduat en disseny de moda amb matrícula d’honor per Bau, Centre Universitari de Disseny, el 2014, i finalista als premis ModaFAD del mateix any. Montes és estilista per l’IDEP i finalista del concurs Photo Shoot Contest 2014.
La col·lecció premiada és “Psique”. El tàndem de creadors de la firma s’ha inspirat precisament, en el concepte que dóna nom a la col·lecció. Les primeres línies de la col·lecció se sustenten en els conceptes més bàsics que va exposar Sigmund Freud. Una vegada hem accedit a tot allò intern, la col·lecció se centra en els traumes. Per això han utilitzat referents com Alfred Hitchcock o Luis Buñuel, cineastes les pel·lícules dels quals se centren en aspectes interns, personals i íntims dels protagonistes. En la part final, la col·lecció se centra en els somnis, i fa servir com a referent la imatge que comparteixen Hitchcock, Buñuel i Dalí: l’ull.
Amb aquesta premissa ben definida premissa conceptual, Isometric ha fet una col·lecció per a home, amb un marcat esperit artístic i gens convencional. La firma ha apostat per la sastreria clàssica, modernitzant-la, amb americanes i jaquetes relaxades. Els colors de la col·lecció són el camel, el blau marí, el blau cel i el bordeus.
Jornada de cloenda a la passarel·la 080: Natalie Capell i Justicia Ruano
La dissenyadora Natalie Capell ha obert aquesta tarda la darrera jornada de la passarel·la 080. Sota el títol “Terra…”, Capell ens ha presentat la seva col·lecció per a la tardor-hivern 2015/2016. La creadora ha pres com a punt de partida la premissa de que la bellesa sorgeix de la forma de ser: la postura, la presència, el pes, el caminar sobre la terra… Les coses que portem sobre del cos… tot ens forma. I amb aquest postulat, Capell ha concebut per a la propera temporada tardor-hivern una dona sòbria i greu. La col·lecció utilitza viscoses, cotons i llanes sobre siluetes lànguides. El vestit llarg -i negre en la majoria dels dissenys-, amb senzills cossos de tirants articula col·lecció. Aquests vestits es complementen amb tuls que cobreixen espatlles i braços, faixins que dibuixen suaument la figura femenina, i amb tocats, grans pameles o turbants. El negre és el color indiscutible de la col·lecció, acompanyat del color maquillatge, el marró i el verd fosc envellutats.
Un cop finalitzat l’acte de lliurament del premi, la dissenyadora Justicia Ruano ha presentat la seva col·lecció. Sota el títol “Ethno-Glam”, Ruano ha proposat una col·lecció per a la propera tardor-hivern basada en teixits naturals, com el cotó, la llana i la seda, combinats amb teixits innovadors, com els cuirs tractats i els neoprens. Utilitza estructures i gràfics geomètrics amb pinzellades ètniques i textures rústiques, que es tornen exuberants amb les sedes.
39.800 persones a la 15ena edició del 080
A poques hores de finalitzar la passarel·la, un total de 39.800 persones han passat per la 15ena edició del 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
Pel que fa a la presència de mitjans de comunicació, s’han acreditat a la passarel·la més de 750 professionals, dels quals 129 d’àmbit internacional, de 386 mitjans diferents, entre diaris, ràdios, televisions, revistes i mitjans digitals. Del total de mitjans, el 30% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Estats Units, Rússia, Polònia, Xile o Àustria entre d’altres.
En l’àmbit comercial, un total de 159 professionals, entre botigues, centrals de compra i altres operadors, han visitat el 080 Barcelona Fashion durant la passarel·la durant la setmana de la moda catalana.
En aquesta edició, la web del 080 Barcelona Fashion ha generat, del dilluns 2 de febrer al dijous, 5 de febrer, un total de 38.460 visites. La xifra és superior a la registrada a l’edició del juliol passat (29.010) tot i que aquesta edició ha tingut una duració inferior. L’usuari que ha entrat al web ha interactuat molt temps amb la web (6 minuts de mitjana) i ha visitat moltes pàgines diferents (14 de mitjana per usuari). En total s’han vist 549.591 pàgines. Pel que fa als usuaris, després de les visites de Catalunya i de la resta de l’estat, destaquen les visites de països com França, Regne Unit, Alemanya, Estats Units i Mèxic, entre altres.
Pel que fa a les xarxes socials, al principi de la present edició del 080, el nombre de seguidors a Facebook era de 43.209, i avui, dia de tancament, la xifra ha augmentat fins als 46.177 seguidors (representa un increment del 6,8%). A Twitter, a l’inici del certamen, els seguidors eren 19.273 i avui, a la cloenda, la xifra s’eleva fins als 20.240 (xifra que representa una pujada del 5%). Finalment, a Instagram, els seguidors comptabilitzats al primer dia sumaven 13.744, i avui pugen fins als 16.772, amb una pujada del 22%.
Més informació i imatges a: www.080barcelonafashion.cat
2