• El bateig ha coincidit amb els actes de cloenda de la celebració del 75 aniversari de la creació de l’Escola Isabel de Villena, fundada per Carme Serrallonga.   
  • Aquesta és la tercera unitat de tren de la sèrie 114 que es bateja amb el nom d’una dona.
Imatge bateig
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va batejar ahir la tercera de les cinc noves unitats de tren de la sèrie 114 que van començar a circular a finals de 2014 per la línia L7 (Av. Tibidabo). La nova unitat, concretament la 114.03, ha estat batejada amb el nom de la pedagoga i traductora Carme Serrallonga, precursora i figura capdavantera en la divulgació de l’ensenyament en català durant els anys posteriors a la guerra civil espanyola i els primers anys del franquisme.

A l’acte, celebrat a l’estació de Pl. Catalunya, hi van participar la presidenta del Patronat de la Fundació Carme Serrallonga, Montserrat Bosch, el comissionat de Participació Ciutadana i Associacions de l’Ajuntament de Barcelona, Carles Agustí, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, acompanyats d'una gran representació de la comunitat educativa de l'escola.

El bateig ha coincidit amb els actes de cloenda de la celebració del 75 aniversari de la creació de l’Escola Isabel de Villena, fundada l’any 1939 per Carme Serrallonga. Així, l’acte se suma a tot el seguit d’esdeveniments que han tingut lloc aquest darrer any per commemorar els anys d’història d’aquesta escola.  


Les noves unitats de tren 114

Les cinc unitats de la sèrie 114 cobreixen l’itinerari corresponent a la línia L7. Sumades a les 19 unitats de la sèrie 113, els nous trens han permès renovar i modernitzar la flota de la línia Barcelona-Vallès i substituir de manera progressiva els trens de la sèrie 111.

Pel que fa a les unitats 114, Ferrocarrils va decidir batejar-les amb noms de dones. Per escollir els noms es va obrir un procés en què es va convidar a participar les entitats dels districtes que cobreix la línia. Amb el bateig d’ahir ja són tres les unitats batejades amb noms de dones. Les unitats 114.01 i 114.02 porten els noms de l’economista i política experta en el sector del transport públic Mercè Sala i el de l’escriptora i cronista del Putxet Elvira Farreras, respectivament. Les dues unitats restants es batejaran coincidint amb la  diada de Sant Jordi amb els noms de l’escriptora Caterina Albert i la poetessa Clementina Arderiu.

Els nous combois d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics i milloren les condicions de confort per als usuaris:

•    Longitud i capacitat: trens de 60 metres, formats per 3 cotxes construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 605 persones, entre assegudes i dempeus, augmentant en 30 persones la capacitat de les unitats 111.

•    Interior: l’interior resulta diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració són de màxima seguretat i confort.  

•    Ergonomia: l’ergonomia de la cabina oferirà igual amplitud i confort per al conductor que les unitats de 4 cotxes.

•    Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.

•    Seients: la distribució interior es correspon a les necessitats d’una línia urbana, amb una distribució dels seients similar a l’existent als trens llargs, amb seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment.

•    Accessibilitat: seran trens completament accessibles per a tothom, com la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 9 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren i per cada costat.

•    Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i a la línia L7 operaran amb conducció assistida tipus ATO.

•    Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització, sistemes d’informació al viatger amb pantalles planes, megafonia i interfonia, entre d’altres.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 255

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 191