• El cap de l’Executiu ha inaugurat aquesta tarda a Mollerussa la Fira de Sant Josep, la Fira catalana de la Maquinària Agrícola, que ha posat com a clar exemple d’aquest esperit emprenedor que ha d’impregnar Catalunya
Fira de Sant Josep de Mollerussa
El president parlant amb alguns dels participants en la Fira de Sant Josep
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha apel·lat aquesta tarda a seguir l’exemple de la Fira de Sant Josep de Mollerussa per tal que “la capacitat d’iniciativa, la creativitat i l’empenta” que caracteritzen la mostra “vagin quallant a tot el país”. “Després d’uns anys durs que han deixat ferides molt fondes, que costen de curar, necessitem aquesta empenta nova que servirà per curar les cicatrius”, ha assenyalat.

En la seva 143a edició, Artur Mas ha felicitat a tots els que han fet i fan possible que la Fira de Sant Josep hagi assolit una magnitud d’aquestes característiques, amb un total de 280 expositors i el 100% d’ocupació dels 25.000 metres quadrats de la mostra, i ha subratllat la importància que “una ciutat de 15.000 habitants sigui capaç d’organitzar una fira amb aquesta centralitat i repercussió”. “La millor manera de competir és ser millor i crec que això a Mollerussa ho heu anat demostrant”, ha afegit.

Durant el parlament inaugural de la mostra, el cap de l’Executiu també s’ha referit a l’evolució del món agrari a Catalunya. En aquest camp, ha destacat de manera especial l’Avantprojecte de llei sobre l’ús de sòls agraris que el Govern va aprovar aquesta mateixa setmana i que ja s’ha enviat al Parlament.

El president de la Generalitat ha destacat que en els darrers 35 anys “Catalunya ha perdut sòl agrari i, en canvi, ha guanyat molta massa forestal, que ha passat de representar el 42% al 60% del territori”. “Tenim molt més jardí en el país, però menys rebost”, ha reblat, i ha fet una crida a vetllar per mantenir l'equilibri, ja que “un país del segle XXI ha d’intentar tenir més i millor rebost”.  

També en referència al món agrari, el president Mas ha volgut destacat que “el Pla de Desenvolupament Rural 2007-2013 va tenir a Catalunya l’aprofitament més alt de tots els PDR de l’Estat espanyol”. Aquest fet, que representa una dada d’aprofitament del 90% a hores d’ara, demostra, ha dit, “que sabem treure rendiment als recursos”.

En aquest sentit, el president ha subratllat “el gran esforç” que farà la Generalitat amb el Pla de Desenvolupament Rural dels propers set anys, “destinant-hi més diners que no a l’anterior pla, per tal de suplir les mancances del govern central en aquest terreny”. Aquesta injecció de recursos en un moment econòmic complicat representa, tal com ha destacat el cap de l’Executiu, que “es dóna prioritat a la producció agrària d’aquest país intentant proporcionar les millors eines possibles”.

La Fira de Sant Josep, la Fira catalana de la Maquinària Agrícola, se celebra del 19 al 22 de març i engloba diferents àmbits: maquinària agrícola i ramadera; complements per a l’agricultura; complements per a la ramaderia; adobs, farratges, fito-sanitaris, llavors i plantes; automoció; agroalimentària; serveis industrials i construcció i entitats. L’any passat 180.000 persones la van visitar.

A banda dels expositors, la Fira acull nombroses jornades tècniques relacionades no només amb els sector agrícola, ramader i alimentari sinó també amb temes com ara l’educació i la sanitat. A més, el dia 20 de març, i també en el marc de la mostra, tindrà lloc la 14a Borsa Interpirinenca de Cereals, amb més participació internacional que en edicions anteriors, amb inscrits procedents, per primer cop, dels EUA. L’any passat aquesta convocatòria va reunir 400 operadors.

2  

Imatges

Fira de Sant Josep (1)

Fira de Sant Josep (1) 325

Fira de Sant Josep (2)

Fira de Sant Josep (2) 439