Protecció Civil de la Generalitat ha organitzat aquest matí al Palau Firal de Manresa una sessió informativa destinada a alcaldes, regidors i tècnics municipals de la Catalunya Central per donar-los a conèixer les noves eines de planificació en matèria de protecció civil que han estat aprovades recentment.
Aquesta jornada s’emmarca en el conveni signat entre el Departament d’Interior i la Diputació de Barcelona per fomentar la formació en protecció civil.
La jornada ha anat a càrrec del subdirector general de Programes en Protecció Civil de la Generalitat, Jaume Guamis, i de la responsable de Protecció Civil de la Generalitat a la Catalunya Central, Agnés Centellas, i ha servit per explicar a la quarantena d’assistents les dues noves eines de planificació de la protecció civil: el document únic de protecció civil (Decret 155/2014) i els plans d’autoprotecció (Decret 30/2015).
Aquestes novetats suposen un canvi important en quant al contingut i tramitació dels plans d’emergència municipals així com dels plans d’autoprotecció de les activitats i instal·lacions.
La sessió s’ha centrat en donar a conèixer la nova reglamentació (decret 155/2014) que determina un document únic per a la planificació de la protecció civil municipal amb l’objectiu de la simplificació administrativa. També s'ha donat a conèixer la tramitació dels plans d’autoprotecció amb el nou decret 30/2015 pel qual s’aprova el catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció.
1