· La consellera Rigau ha defensat la LEC i els equips directius davant la ILP de l’educació que s’ha presentat al Parlament
· També ha recordat que els països amb bons resultats educatius han apostat per “la professionalització del docent i dels directors de centre”
· La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions durant la inauguració de la II Escola d’Estiu de Directors de Centres Educatius
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que “si volem autonomia de centre, hi ha d’haver direcció”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions davant dels directors de centres en la inauguració de la II Escola d’Estiu de Directors de Centres Educatius, que organitza l’Associació de Directius de l'Educació Pública de Catalunya (AXIA) i que ha tingut lloc avui al matí a l’Institut del Teatre de Barcelona. Durant la seva intervenció també ha remarcat que “sense la direcció actual no ens podem imaginar els centres i ens imaginem el futur amb una direcció molt forta i amb creativitat”.
La consellera Rigau ha defensat la LEC i la direcció dels centres educatius davant la ILP de l’educació: “ha entrat al Parlament una ILP que diu que es deroguin la LEC i els equips directius i que, per tant, es torni enrere com si no hi hagués un model basat en l’autonomia”. Rigau ha afirmat que, “cada vegada que estem aprofundint més en l’autonomia de centre, apareixen experiències riques que han revitalitzat els centres educatius amb projectes, com el Mobile, els Jocs Florals o els Catskills”. Ha afegit que “quan hi ha una bona direcció el que s’aprèn als centres es pot presentar a la societat i així reforcem la visió positiva dels nostres centres”.
La consellera ha dit que la Unesco està a punt de presentar un informe que tracta sobre “repensar l’educació cap a un bé comú mundial”. En aquest sentit, ha manifestat que l’educació està totalment d’actualitat: “l’escola continua essent el pont que ajuda a traslladar l’infant al món adult. Els pares i mestres preparen als infants perquè siguin adults, cadascú ha de fer la seva funció i ens hem de coordinar”. “La dignificació de la direcció passa per tenir un rol important a la societat” i “ens ha de fer possible construir un ciutadania en un món plural”, ha assenyalat Rigau.
En la mateixa línia, la titular d’Ensenyament ha explicat que actualment hi ha dues corrents en l’educació: una primera, que va sorgir per primer cop als anys 70, “sobre la desescolarització, que planteja si ha arribat la fi de l’escola”, en referència a l’educació a casa, i, una segona, en què “l’escola no és dels docents sinó de les famílies i els pares volen participar en el projecte educatiu”. Davant d’aquestes propostes, Rigau ha subratllat que “la nostra institució és indispensable” i que “la societat confia com mai en els docents perquè hem pogut demostrar en èpoques difícils, en què han arribat molts nouvinguts i hem garantit l’encaix social i la pau”.
8 de juliol de 2015