- El conveni permetrà impartir un cicle de formació de grau superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i fluids en modalitat dual
- L’acord l’han signat aquest matí el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, i el director de Recursos Humans de Gas Natural Fenosa, Miguel Ángel Aller
- El nou cicle formatiu de grau superior en modalitat dual, que s'iniciarà al setembre, està adaptat a les xarxes de distribució de gas, ofereix 30 places i es durà a terme a l'Institut Illa dels Banyols, del Prat del Llobregat (Barcelona)
El Departament d'Ensenyament ha fet una aposta per incrementar els darrers anys l’oferta de places de formació professional i, per això, ja ha aconseguit que el percentatge d’alumnat que estudia FP estigui en la línia dels paràmetres europeus: un 60% dels que cursen estudis postobligatoris fan batxillerat i un 40% estudien FP. Aquesta aposta es referma amb la previsió per al curs 2025-2026: que la xifra superi les 476.000 persones. En el curs 2014-2015 un total de 236.277 persones han cursat alguna de les modalitats de formació professional –grau mitjà, grau superior, PQPI-PFI, formació contínua, formació ocupacional-.
L’FP dual es va posar en marxa el curs 2012-2013 amb un total de 590 alumnes, 25 centres i 118 empreses i entitats vinculades. Aquest curs, ja han estat més de 3.700 els alumnes que han cursat dual i la previsió per al curs vinent és una oferta de 5.040 places. A més, tal com ja va anunciar la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, es preveu que aquesta modalitat creixi fins als 45.000 alumnes el curs 25-26. L’FP dual permet als alumnes rebre formació al centre docent i a l’empresa, i alhora suposa una estada retribuïda de l’alumne a l’empresa per tal que s’adapti al funcionament de l’empresa i prengui contacte amb el món laboral de la família professional que estudia.
El passat mes de juny el Parlament va aprovar la Llei de formació i qualificació professional de Catalunya. Amb la nova llei es vol fomentar l’ocupació i la millora professional de les persones, entenent la formació com a eina de progrés i com a clau per a l’ocupabilitat i la competitivitat empresarial. D’aquesta manera, el Govern català vol avançar cap a un nou model d'FP que situï Catalunya en la línia de la formació europea. Per aquest motiu, la normativa estableix aspectes clau relacionats amb la integració dels subsistemes d’FP actualment existents –FP inicial i FP per a l’ocupació-.