- El total de viatgers ha augmentat respecte el juny de 2014, certificant d’aquesta forma la tendència de creixement de la demanda.
- La línia Llobregat-Anoia és la que experimenta un ascens més gran amb un augment del 8,1% d’usuaris.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha experimentat el mes de juny un augment de la demanda del 7,2% respecte el mes de juny de l’any 2014. En total, gairebé 6 milions i mig d’usuaris han utilitzat els Ferrocarrils, dada que certifica la tendència de creixement de viatgers a les diferents línies.
Pel que fa a les dades segons cadascuna de les Línies Metropolitanes, la línia Llobregat-Anoia és la que experimenta un augment més gran de la demanda que varia un 8,1% respecte l’any passat amb més d’1,8 milions de passatgers. Al seu torn, la línia Barcelona-Vallès, augmenta el seu volum de clients en un 6,9%, apropant-se als 4,7 milions. En total, des del mes de gener, més de 41 milions d’usuaris han triat FGC per realitzar els seus desplaçaments.
FGC innova contínuament els seus serveis i facilitats per tractar de millorar la xifra total d’usuaris a les seves línies oferint un servei eficient i de qualitat. En aquest sentit, Ferrocarrils incorpora serveis complementaris a l’estrictament transport de viatgers per oferir un servei integral. Les màquines de Correos de recollida de paquets a les estacions, endolls en els trens per connectar aparells electrònics o la instal·lació de desfibril·ladors en diferents punts de la xarxa, són bons exemples d’aquests serveis complementaris.
A més, l’anàlisi d’indicadors de l’International Suburban Rail Benchmarking Grup (ISBeRG) que mesura i compara les prestacions, la gestió i el rendiment de 15 operadors ferroviaris dels cinc continents, situa FGC com una de les tres empreses amb millors indicadors del món. Entre d’altres aspectes, FGC ocupa el primer lloc en tenir el menor índex de frau, el segon lloc en puntualitat i el tercer lloc en l’índex de cobertura.
1