· En visita avui a les comarques del Maresme i Baix Llobregat, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat convenis de dinamització amb ambdós consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu dels convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convertir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i turística del seu entorn.
· A Molins de Rei, el director ha signat també avui amb el consistori un conveni per a la dinamització del Mercat Municipal.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat avui en visita a les comarques del Maresme i del Baix Llobregat, convenis de dinamització comercial amb els consistoris i associacions de comerciants dels municipis de Tordera i Molins de Rei per impulsar projectes de centres comercials a cel obert a nivell local.
El director Josep Maria Recasens i l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, han signat avui dos convenis de dinamització, respectivament, per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert al municipi: amb Laura Bigas en representació de Tordera Associació de Comerços i Serveis Taca’t i amb el president de l’Associació de Comerciants de Tordera, Josep Borrell.
A la tarda, a Molins de Rei, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i l’alcalde del municipi, Joan Ramon Casals, han signat convenis de dinamització, per una banda amb el president de l’Associació de Venedors del Mercat Municipal, Oscar Romero, i de l’altre amb el president de la Unió de Botiguers de Molins de Rei, Jordi Vilaprinyó.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els ajuntaments signants reiteren el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert en els respectius municipis
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest conjunt d’establiments de proximitat integrats en l’espai urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col•laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
Tordera Associació de Comerços i Serveis Taca’t impulsa una pla d’actuacions per promocionar aquest establiment a la ciutat, amb un pressupost de 4.300 euros, que preveu accions com la Campanya de xecs regal per als clients o la Festa dels colors i sopar popular, o entre d’altres. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 2.227,83 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2015.
En relació a l’Associació de Comerciants Tordera Centre, impulsa un pla d’actuacions amb un pressupost de 16.000 euros, que inclou accions com la Fira de Ram, la campanya de la Festa Major i de primavera, la fira del Conte o El Cicle Familiar de teatre. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta al projecte de 7.548 euros.
Pel que fa al municipi de Molins de Rei, l’Associació de Venedors del Mercat Municipal desenvolupa un pla, amb pressupost de 19.762,11 euros, que inclou actuacions on destaca la Campanya d’Aparcament. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta al projecte de 5.031 euros. Per la seva part, la Unió de Botiguers de Molins de Reis impulsa un pla d’accions amb pressupost de 53.432 euros, que inclou accions com el Concurs d’aparadors, el primer Shopping Night, o les Campanyes de primavera i de Nadal. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 22.578 euros al pla.
També a Molins de Rei, el director Josep Maria Recasens ha signat avui un acord de col•laboració amb l’alcalde Joan Ramon Casals, per a l’impuls del pla d’actuacions de dinamització del Mercat Municipal de Molins de Rei. Amb un pressupost d’actuació de 113.772,07 euros, el Pla inclou la implementació de projectes com Cursos de Cuina, de serveis comercials, o la promoció d’activitats com la Fira Tapes o la Campanya de productes de temporada, entre d’altres. El Departament aportarà fins a un màxim de 30.000 euros, per tal de finançar fins a un màxim del 50% de les despeses justificades en el pla.
1