- Concretament, “790 seran professors i la resta personal de suport als centres, la majoria dedicats a l’escola inclusiva” ha dit Rigau
- S’afegeixen a les 1.500 places de jubilats que també es cobriran amb nous docents
- Pel que fa a la Lomce, Rigau ha destacat que el més important és “salvar la validesa dels títols dels alumnes però sense renunciar al model pedagògic”
- Sobre el model lingüístic a l’escola, Rigau ha manifestat que “hem viscut una ofensiva política, a través de la Lomce, i judicial com mai s’havia viscut en els darrers temps”
- La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions durant una entrevista aquest matí al canal 3/24
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha anunciat que “hi haurà 1.180 dotacions noves, 790 seran professors i la resta personal de suport als centres, la majoria dedicats a l’escola inclusiva, per a alumnat amb necessitats educatives especials”. Rigau ha afegit que ”aquests professors de més majoritàriament seran de secundària”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions durant una entrevista aquest matí al canal 3/24.
Tal com ha explicat Rigau, a més a més s’ha de tenir en compte l’entrada de nous docents que cobriran les 1.500 places aproximades dels que es jubilen aquest any. La titular de la conselleria d’Ensenyament ha destacat que “des de fa dos anys hem pogut fer créixer la plantilla”, després d’una època de contenció econòmica, i que, per tant, “el sistema educatiu recupera les dotacions de professorat”. Durant l’entrevista, Rigau també ha fet referència a la convocatòria de 300 places d’oposicions que el Govern va aprovar en la darrera sessió.
En relació al compliment de la Lomce, Rigau ha destacat que a Catalunya s’han formulat els currículums per competències, d’acord amb els objectius europeus del 2020. “Sempre vam dir que administrativament procuraríem salvar la validesa dels títols dels alumnes però sense renunciar al model pedagògic, l’enfoc va més enllà de la pròpia Lomce i és difícil de discutir pel govern central perquè s’acull a les directives europees”, ha declarat. Ha afegit que “mentre el títol el doni l’estat has de preservar-lo perquè sigui vàlid, no impartir-lo amb aquesta vessant voldria dir posar en joc la seva validesa administrativa”.
Irene Rigau ha explicat que es procurarà “que el nou ministre entengui que determinats aspectes no s’haurien d’aplicar”, i que espera que “l’acord de totes les comunitats autònomes ha de condicionar l’aplicació d’aquesta llei”, atès que ara “el front anti-Lomce és majoria”. “És absurd basar una llei en una majoria absoluta”, ha expressat. La consellera ha remarcat que “volem lluitar per un punt molt clau que és l’avaluació de 4t d’ESO, que és el punt més pervers de la llei i insistirem amb el ministre perquè ho canviï”.
Sobre el model lingüístic a l’escola, Rigau ha manifestat que “hem viscut una ofensiva política, a través de la Lomce, i judicial com mai s’havia viscut en els darrers temps” i que “continuarem defensant el model plurilingüe de l’escola catalana”. En aquest sentit, ha subratllat que el model “també garanteix l’ensenyament de l’anglès”, que “per primer cop ha superat el set en anglès en la selectivitat, quan veníem de poc més un cinc”. Sobre les resolucions del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, d’aplicar un 25% de castellà a l’aula, ha afirmat que “el sistema té un milió i mig d’estudiants i estem parlant d’unes desenes de casos que no arriben a una trentena” i que “cada vegada que hem d’aplicar una sentència d’aquestes per mi és una reafirmació del model”.
27 de juliol de 2015