• Les obres abasten un tram de 20 quilòmetres i inclouen com a mesura principal la implantació de mitjanes i franges de separació entre els sentits de la circulació per evitar xocs frontals
 
  • Els treballs, que han començat amb tasques prèvies de senyalització i topografia, compten amb un pressupost de 3,2 MEUR i tindran una durada de quatre mesos
C-16 Berga
La carretera, que discorre per un terreny d’orografia accidentada, té en aquest àmbit una calçada única, amb un carril per sentit i trams de carril addicional per a l’avançament de vehicles lents. Registra un trànsit elevat, d’uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes de trànsit més elevades durant els caps de setmana.
 
Es preveu que els treballs tinguin una durada de quatre mesos. En concret, les actuacions que es portaran a terme són:
 
Ø  Mesures generals:
 
  • Implantació de mitjanes i franges de separació entre sentits de la circulació per evitar xocs frontals. Des de Berga fins a Cercs, es continua la separació de sentits amb un zebrejat central i un tram amb separació física mitjançant una barrera metàl·lica, fins enllaçar amb la barrera central existent. A partir d’aquest punt, la separació es reforça amb una doble línia continua
 
  • Millora del ferm a tot el tram
 
  • Millora de la senyalització horitzontal i vertical, l’abalisament i les barreres de seguretat
 
Ø  Mesures específiques, en funció de l’àmbit:
 
  • Implantació de barreres físiques de separació de sentits en un tram de revolts entre el túnel de Berga i el túnel de Cercs per evitar la invasió del sentit contrari. El sistema que s’emprarà és una barrera metàl·lica de 60 cm d’alçada, per a facilitar la visibilitat.
 
  • Aplicació d’un tractament antilliscant al paviment, en aquelles zones obagues i de revolts on s’ha detectat més risc que el vehicle se surti de la carretera. Aquesta mesura permet millorar l’adherència del vehicle i reduir el temps de frenada.
 
  • Modificacions puntuals en enllaços amb l’objectiu de millorar la seguretat viària;
 
-       A Berga Sud, es millora la incorporació dels vehicles a la C-16 en sentit nord;
 
-       A Berga Nord, es disposa una secció d’un carril per sentit amb zebrejat central per augmentar la visibilitat entre la intersecció i la boca sud del túnel de Berga;
 
-       Als accessos de Sant Corneli i la Nou de Berguedà, es reordenen els moviments amb l’eliminació del gir a l’esquerra cap a la Nou de Berguedà que es farà mitjançant l’accés a Sant Corneli, es milloren les incorporacions a dretes cap a Sant Corneli i la Nou de Berguedà i es redueixen l’amplada dels carrils per moderar la velocitat dels vehicles. Així mateix, es creen noves illetes i es col·loquen balises centrals entre les dues cruïlles.
 
Afectacions al trànsit
 
L’execució dels treballs comportarà afectacions al trànsit, per trams, a partir del 17 d’agost, que consistiran en la supressió durant els dies feiners d’un dels tres carrils que hi ha entre Berga i Cercs. Aquestes afeccions són necessàries per habilitar l’espai de treball per fer les petites ampliacions de plataforma que s’han d’executar
 
A partir de la primera setmana de setembre està previst dur a terme l’asfaltat i pintat de tot el tram, començant per Bagà i avançant cap al sud.
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 120