· L’home caminava per l’andana manipulant el telèfon mòbil quan va caure a les vies i va quedar inconscient
· Els agents, amb l’ajuda de dos usuaris, van rescatar-lo abans que el comboi arribés a l’estació
El dimecres 12 d’agost pels volts de les 14.00 hores, dos agents dels Mossos d’Esquadra, adscrits a la l’Àrea de Seguretat del Transport Metropolità, realitzaven tasques de seguretat ciutadana a l’estació de metro de Sants Estació, de la línia 5, en direcció Vall d’Hebron. Mentre patrullaven, van sentir un cop molt fort i un nen que cridava ajuda. Els agents es van dirigir a l’andana on es trobava el menor i van veure que hi havia un home estès a les vies del metro que estava inconscient.
Ràpidament, un dels agents es va apropar a l’intèrfon d’auxili, que està al mig de l’andana, per informar de la caiguda d’un home a les vies del tren al Centre de Control de Metro. La mossa va demanar que s’aturés immediatament la circulació dels combois.
L’altre agent, en comprovar que l’home no reaccionava ni sentia les seves indicacions, va saltar a les vies del metro i amb l’ajuda de dos usuaris va pujar l’accidentat a l’andana. Des que la mossa va donar l’avís fins que van socórrer l’home, només van transcórrer 37 segons, un temps insuficient perquè el Centre de Control aturés la circulació de trens. Per tant, pocs segons després del rescat, el comboi ja entrava a l’estació.
Més tard, diversos testimonis van confirmar que l’home caminava per l’andana manipulant el telèfon mòbil quan va caure a les vies del metro i va quedar inconscient. Afortunadament, la intervenció ràpida dels agents i dels dos usuaris que van col·laborar en l’actuació va evitar que l’home fos atropellat.
D’altra banda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recorda que a l'interior de la xarxa de metro hi ha sempre la possibilitat d'avisar d'una emergència a través dels 2.300 intèrfons distribuïts per les estacions i els trens.
Quan es prem el botó de petició d'ajuda, la trucada va a la secció d'interfonia d'emergències del Centre de Control de Metro. És un lloc que està atès les 24 hores del dia, des d'on es pot enviar assistència mèdica si hi ha un passatger indisposat, organitzar el rescat dels ocupants d'un ascensor, cridar els bombers si es detecta fum o bé alertar els vigilants de seguretat i la policia si s'ha produït un fet denunciable.
Àrea de Comunicació
Barcelona, 16 d’agost de 2015