- La 10a edició del Lunch Meeting reunirà 22 companyies catalanes amb 100 programadors internacionals a Fira Tàrrega el proper 11 de setembre
- La idea i el format original són del Departament de Cultura i ha esdevingut un model que ha estat copiat per fires i festivals de tota Europa
- La idea era fer una fusió entre l’speed meeting i l’slow food
La desena edició del Lunch Meeting, la trobada professional del mercat estratègic de les arts escèniques FiraTàrrega, tindrà lloc el divendres 11 de setembre al migdia. El Departament de Cultura de la Generalitat, a través de l’Àrea de Mercats de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), coorganitza amb la Fira aquest encontre entre els programadors internacionals acreditats i companyies catalanes presents a la programació de la Fira amb propostes que la seva direcció artística considera idònies pel mercat internacional.
El Lunch Meeting es va crear per iniciativa de l’Àrea de Mercats (llavors de Promoció Internacional) del Departament de Cultura amb la idea de crear una activitat de networking a Fira Tàrrega que facilités la internacionalització de les companyies catalanes. Els professionals de l’àrea (incloent l’equip d’oficines de l’ICEC a Europa: Paris, Brussel·les, Berlin i Londres) conjuntament amb l’àrea professional de Fira Tàrrega van optar per reformular “a la catalana” el format de speed-meeting que en aquells moments era tendència a Europa. Per fer-ho es va barrejar el concepte del moviment Slow Food, oferint menjar de qualitat i de proximitat, i el format pitching de presentacions breus de projectes. El resultat és una trobada de contacte i de venda informal entre les companyies catalanes i els professionals internacionals en un ambient distès i de celebració.
L’activitat es planteja com una trobada dissenyada per facilitar a les companyies catalanes fer el seu “pitch” (la presentació de la companyia, els artistes, els espectacles i els projectes) a més de 100 possibles programadors dels seus espectacles en un ambient agradable, relaxat i distés. De cara als professionals estrangers, es planteja com un dinar a peu dret amb amb productes de la terra durant el qual poden fer contactes professionals i conèixer de primera mà les propostes i les companyies catalanes que actuen a Fira Tàrrega.
Les companyies que hi participen són prèviament seleccionades pel seu director artístic, Jordi Duran, segons les possibilitats d’internacionalització de cadascuna. En aquesta edició hi participaran 22 companyies catalanes i està previst que hi assisteixin més de 100 programadors internacionals.
Al llarg d’aquests 10 anys hi han participat més de 200 companyies catalanes i hi han assistit més de 1.000 professionals internacionals de tot Europa i també del Brasil, Canadà, Corea, Estats Units, Japó, Mèxic, Rússia, Singapur, Xile…
Deu anys després, els bons resultats del Lunch Meeting i l’eficàcia que ha demostrat aquesta fórmula han fet que el format s’hagi consolidat com a model de referència per altres festivals d’Europa. El Lunch Meeting s’ha convertit en la petita fira dins de la gran Fira Tàrrega.
Per aprofitar al màxim l’impacte d’aquesta trobada, el Departament de Cultura va iniciar ara fa set anys una formació especialment dedicada a preparar les companyies catalanes per la presentació eficaç dels seus espectacles durant aquest encontre. Aquest any la jornada es va dividir en una primera part informativa sobre el potencial, les possibilitats i oportunitats de negoci que ofereix FiraTàrrega com a mercat i una segona part de formació específica en tècniques de pitching adreçada a les companyies seleccionades per participar al Lunch Meeting.
Per altra banda, durant un any més el Departament de Cultura tindrà presència a la Llotja professional amb un stand unitari amb FiraTàrrega en el què s’atendrà als professionals (companyies, programadors i equipaments) que sol·licitin informació i assessorament a totes les unitats i àrees de la Direcció General de Creació i Empreses Culturals: Creació, Xarxes i Equipaments, Arts escèniques, Servei de Desenvolupament Empresarial i l’Àrea de Mercats juntament amb les quatre oficines internacionals de l’ICEC. Durant el 2014 es van agendar cent vint reunions.
Més informació:
Per consultar amb detall les companyies que assistiran al Lunch Meeting 2015:
Edicions anteriors:
Lunch Meeting 2014: http://issuu.com/icec_generalitat/docs/140730_lunch_meeting
Lunch Meeting 2013: http://issuu.com/catalanarts/docs/130913_lunch_meeting
Lunch Meeting 2012: http://www.creativecatalonia.cat/web/en/tar12/companies
Lunch Meeting 2011: http://www.creativecatalonia.cat/web/en/tar11/companies
Lunch Meeting 2010: www.creativecatalonia.cat/web/sites/default/files/directoris_lunch_meeting_10_eng.pdf
Lunch Meeting 2009: http://www.creativecatalonia.cat/web/sites/default/files/directoris_lunch_meeting_09_eng.pdf
Lunch Meeting 2008: http://www.creativecatalonia.cat/web/sites/default/files/directoris_lunch_meeting_08_eng.pdf
Lunch Meeting 2007: http://www.creativecatalonia.cat/web/sites/default/files/directoris_lunch_meeting_07_eng.pdf
Altres links d’interès:
Portal Catalunya Creativa, de Àrea de Mercats de l’ICEC: www.creativecatalonia.cat
Fira de Tàrrega: www.firatarrega.cat