- És la tercera i última fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines ja que al juny ja es va posar en servei a la Garrotxa, Pla de l’Estany i la Selva i al juliol a la Costa Brava centre i nord
Les noves targetes multiviatge T-10/120 entre Figueres i Barcelona i entre Girona i Barcelona que permetran viatjar amb descomptes de més del 50% s’implantaran a partir del 14 de setembre. Es tracta de la tercera i última fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines. Al juny es va posar en servei a les comarques de la Garrotxa, Pla de l’Estany i la Selva i al juliol a les de la Costa Brava centre i nord. D’aquesta manera, finalitza el desplegament de la T-10/120 a tot el territori gironí.
La targeta permet realitzar 10 viatges amb una validesa de 120 dies. Cada viatge entre Figueres i Barcelona tindrà un preu de 8,75 euros, el que suposa un descompte del 56% respecte el bitllet senzill. En el cas del trajecte Girona-Barcelona, el preu del viatge surt a 6,15 euros, i el descompte és del 57%. Aquestes targetes utilitzen la tecnologia magnètica en suport cartró de manera que cada cop se n’ha de comprar una de nova. Els punts de venda són: l’estació del Nord de Barcelona (taquilla C-0), l’estació d’autobusos de Girona i l’estació d’autobusos de Figueres.
La T-10/120 és multipersonal i, per tant, la poden utilitzar els membres d’una mateixa família o un grup d’usuaris per fer els seus desplaçaments de forma conjunta. L’actuació, que és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.
El desplegament de la T-10/120 al territori
La targeta T-10/120 està estesa a tot el Pirineu lleidatà, així com a bona part de les comarques centrals, el corredor Lleida amb Barcelona, les comarques gironines i en els trajectes interns de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre (Baix Ebre, Ribera d’Ebre, Montsià i Terra Alta). Ja està implantada en els itineraris entre Barcelona i l’Alt Urgell, el Solsonès, la Cerdanya, Val d’Aran, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, l’Alta Ribagorça, el Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell, la Segarra, la Noguera, la Garrotxa, el Pla de l’Estany, la Selva, la Costa Brava Nord i Costa Brava Centre. També en els recorreguts Lleida – la Val d’Aran, Lleida – Alt Urgell i Lleida – Alta Ribagorça i en els recorreguts interns de les Terres de l’Ebre. Ara s’amplia a més comarques gironines i l’objectiu abans d’acabar l’any és que estigui implantada en les principals comunicacions de les comarques que encara no tenen l’abonament.
Allà on ja està implantada està tenint molta acceptació i la demanda dels corredors està creixent. Durant l’any 2014, en els serveis d’autobús on funciona la T-10/120 s’han realitzat gairebé 370.000 viatges. D’aquests, una mitjana del 41% s’han efectuat amb la targeta T-10/120. En alguns corredors com el Barcelona-Alt Urgell l’ús de la T-10/120 ha arribat fins al 80% amb un increment de viatges del 50%. En el cas del corredor Lleida-Barcelona on la T-10/120 es va posar en marxa el gener 2015, l’ús de la targeta és del 40% dels viatges i s’ha produït un increment de viatges del 20%. Amb la T-10/120 de la Garrotxa, Pla de l’Estany i la Selva amb Barcelona que es va posar en funcionament el 1 de juny d’enguany, l’ús de la targeta ja ha arribat al 15% del total de viatges amb un increment del 6% dels viatges.
1