Aquesta iniciativa, impulsada pel Departament de Benestar Social i Família a través de la Direcció General de Joventut, ha servit per estimular els i les joves a participar en la vida pública i donar veu a les seves idees
 
Els joves participaran el 24 i 25 d’octubre en unes Jornades de Creativitat amb professionals del món de la innovació
 
El Departament de Benestar Social i Família, a través de la Direcció General de Joventut, ha seleccionat els 25 guanyadors de la campanya ‘Selfidees’ que es va posar en marxa a mitjans de juliol per estimular els i les joves a participar en la vida pública i donar veu a les seves idees.
 
La campanya es va desenvolupar entre el 15 de juliol i el 31 d’agost.i va utilitzar les noves tecnologies (Instagram, Facebook, twitter i un web propi). Es convidava els joves a fer-se selfies amb posat de tenir una idea o bé amb imatges que expliquessin la idea en si i un peu de foto que l’expliqui. Les imatges s’havien de matricular amb el hashtag #selfidees. A més, per crear viralitat, cada jove havia de “nomenar” altres joves a participar en la campanya.
 
El balanç durant el mes i mig que ha durat la campanya ha estat de 245 seguidors a Instagram amb 98 selfidees etiquetades, 5.035 ‘m’agrada’ a la pàgina d’Instagram i 1.392 més a la de Facebook. La selfidea més votada ha estat la del grup musical Crossing World, que proposava crear un local d’assaig subaquàtic per combatre la calor de l’estiu.
 
Les altres selfidees més valorades han estat la creació d’un joc d’hoquei patins per a qualsevol consola (play, xbox...) similar al FIFA PRO; una pulsera fitness amb pulsòmetre que compti les calories que perds mentre estàs en moviment, permeti veure els teus estats anímics i incorpori l'opció d'un diari per poder apuntar els “feelings” del dia; i unes ampolles comestibles i biodegradables per a les curses atlètiques per evitar llençar-les al terra.
 
Els guardonats s’han escollit per votació popular (els que han obtingut més ‘m’agrada’ a Instagram) i per un jurat format per la Direcció General de Joventut i s’ha valorat la millor fotografia i la millor idea. Els guanyadors participaran el 24 i 25 d’octubre en unes Jornades de Creativitat que tindran lloc a l’Alberg de Joventut de Vic amb professionals del món de la innovació, que els explicaran com convertir idees abstractes en realitat concretes: productes, projectes...
 
Com a cloenda d’aquestes jornades es celebrarà un acte on els guanyadors podran explicar les seves idees i on també d’altres  joves professionals de renom explicaran de manera lúdica i propera la seva experiència acompanyant idees envers la seva execució en un projecte de futur.

1  

Fitxers adjunts

Relació de joves seleccionats

Relació de joves seleccionats
PDF | 36