·        Creada el 2010, la companyia catalana, de 15 treballadors, té clients com l’OTAN, Telefònica i operadores líders d’Austràlia, l’Índia o Etiòpia, entre d’altres.
 
·        Albedo Telecom, que dissenya i fabrica equips professionals de telecomunicacions, és una de les 20 empreses que participa al Pla Esprint de la Generalitat de Catalunya.
 
 
L’empresa catalana Albedo Telecom, nascuda el 2010, ja exporta el 97,5% de la seva producció a 75 països de tot el món. La companyia es dedica al disseny i fabricació a Barcelona d’equips professionals de telecomunicacions que utilitzen operadores, laboratoris o universitats, entre d’altres.
 
Es tracta d’una de les 20 companyies que participen enguany al Pla Esprint de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa, impulsat pel Catalunya Emprèn, ofereix acompanyament personalitzat per tal que les empreses s’internacionalitzin i incrementin la seva facturació. Així, durant els 8 mesos de durada del programa, tenen accés a les 36 Oficines de Comerç i d’Inversions de la Generalitat al món i segueixen programes de capacitació en finançament, comercialització i direcció estratègica.
 
L’empresa es va fundar per 4 treballadors que tenien experiència en diverses multinacionals del sector, i ara ja compta amb un equip de 15 persones. Tenen clients com l’OTAN, Telefònica i operadors líders de països com Austràlia, l’Índia o Etiòpia, entre d’altres. Segons el director general d’Albedo Telecom, José M. Caballero, “volíem convertir-nos en jugadors dins del mercat internacional ja des d’un principi: teníem clar des del dia zero que si fèiem alguna cosa no havia de ser casolana, havíem de tenir mentalitat internacional”.
 
D’aquesta manera van crear una estratègia d’internacionalització basada en la col·laboració amb socis locals als països on volien introduir els seus productes. “És fonamental trobar un soci local, que té el contacte amb els clients finals i coneix de primera mà les necessitats de cada país”, explica Caballero. Subratlla la importància de “fer un molt bon anàlisi del mercat, millorar els productes existents, diferenciar-se i treballar per posicionar-se”. Segons Caballero no és necessari una “força financera extraordinària”, sinó tenir un “bon producte que tingui un preu i qualitat en sintonia amb el que demanda el mercat”. Ara, l’objectiu de la companyia és consolidar la seva presència als Estats Units i treballar per posicionar internacionalment més productes de l’empresa.
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom