El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Jordi Ciuraneta, acompanyat del director general de l’INCAVI, Jordi Bort, i la directora dels Serveis Territorials del Departament a Barcelona, ha participat a la presentació de la Setmana del Cava, organitzada per la Confraria del Cava Sant Sadurní i que aquest any celebra la 34ª edició.
Jordi Ciuraneta ha estat el responsable de cloure la presentació, amb un discurs en què s’ha referit al cava com “un producte amb un gran futur, sobretot si tots els que formem part del sector el valorem. Perquè tenim un producte excepcional, magnífic, sobre el qual podem apostar i construir una marca pròpia sòlida. Una marca que permeti a cada u identificar perfectament l’aposta cavista que ha fet i que faciliti al consumidor reconèixer aquesta aposta.”
El conseller ha destacat també que s’han aconseguit dades històriques en exportació. Hem passat dels 47 milions d’ampolles el 1990 a 155 milions el 2014. Les exportacions han aportat dinamisme al sector i s’aposta per nous destins més enllà de l’Europa comunitària.
I ha deixat clar que “l’expertesa exportadora dels últims anys ens ha de donar confiança per arriscar, obrir nous mercats i ser cada cop més present en la ment dels consumidors internacionals. Arreu del món han de conèixer què és el cava, què vol dir i quines particularitats té. Aprofitar els turistes que ens visiten”
Ciuraneta ha demanat al sector que “seguim treballant junts i coordinats; sense impulsos. Amb una estratègia clara, que englobi a tothom, optimitzi recursos, sensible amb els productors i amb visió de futur. Hem de ser capaços d’unir esforços per transmetre la singularitat i la qualitat del cava. I qualsevol veí del Penedès ha de ser ambaixador i s’ha de sentir orgullós del seu territori i dels seus productes”.
Ha acabat felicitant els organitzadors per aquesta 34ª setmana carregada d’actes, i felicitant l’autor del cartell d’aquesta edició, Mikel Urmeneta, de la casa Kukuxumusu, que ha considerat “una elecció que espero que contribueixi a acostar-vos al públic jove i que faci del cava el que és: un producte modern, fàcil de beure, autèntic i amb personalitat i que es pot consumir en qualsevol moment.”
Com ja és habitual, la Setmana del Cava s’ha iniciat amb la coronació de la Reina del Cava a la plaça de la Vila de Sant Sadurní d’Anoia, nomenament que aquest any ha recaigut en l’actriu Carla Nieto Geli.
Durant la Setmana es celebrarà el Simposi “El Cava i els joves”, iniciativa que pretén analitzar les pautes de consum del Cava entre els joves i que perseguirà apropar-los al Vi d’estrelles, presentant ponències i casos d’èxit.
I l’internacionalment reconegut artista Jaume Plensa rebrà la més alta distinció de la Confraria, la de Confrare d’Honor del Cava.
1