·        La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme, concentra en una setmana tres de les seves accions promocionals i de comercialització més potents: el Connecta 2015, el Buy Catalunya i el Dia Mundial del Turisme.
 
·        L’organització d’aquest tres actes suposa la participació de més d’un miler de professionals del sector turístic català i internacional.
 
·        A aquestes accions cal afegir l’estrena del programa Catalunya Experience a TV3, el proper dimecres 30 de setembre, que ha comptat amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme.
 
 
Coincidint amb el Dia Mundial del Turisme, que es commemora el 27 de setembre, la Generalitat organitza tres de les accions promocionals i de comercialització turística més potents que es fan al llarg de l’any. Amb la celebració d’aquests actes, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) mobilitzarà més d’un miler de professionals del sector turístic català i internacional.
 
Per començar, el proper dimarts 29 de setembre al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), tindrà lloc el Connecta 2015, un nou esdeveniment organitzat des de l’Agència Catalana de Turisme, a través del Catalunya Convention Bureau, que aplegarà més de 300 professionals del sector català del turisme de reunions.
 
Agències, organitzadors d’esdeveniments i proveïdors especialitzats en turisme de negocis es trobaran per identificar oportunitats de col·laboració i de negoci, conèixer nous productes i serveis, i aprendre tècniques d’innovació i creativitat per crear esdeveniments i reunions diferents. Els contactes professionals es generaran amb cites individuals però també a través de taules de treball obertes a la participació dels assistents. Connecta 2015 inclou sessions de treball amb responsables dels Centres de Promoció Turística a l’exterior de l'Agència Catalana de Turisme, pensades per a aquells assistents que tinguin interès en definir productes i línies d'actuació orientades als principals mercats emissors de Catalunya.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, inaugurarà el Connecta 2015 a les 9h, en un acte que tindrà lloc al CCIB. Si algun mitjà està interessat en ampliar aquesta informació, pot fer-ho trucant al telèfon 93 484 98 89.
 
El mateix dimarts 29 de setembre a les 12h, La Pedrera de Barcelona acull la roda de premsa de presentació del programa Catalunya Experience a Televisió de Catalunya. El programa s’estrena la nit de dimecres 30 de setembre i ha comptat amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme que ha ajudat en la producció i en la identificació dels protagonistes. De fet, Catalunya Experience és el nom amb què l’ACT promociona Catalunya a les seves xarxes socials.
 
Els 11 capítols de què consta el programa estan protagonitzats per viatgers diferents, personatges d’edats, orígens i perfils molt variats: “instragramers”, bloguers, fotògrafs, presentadors de televisió, escriptors..., tots ells amb una gran influència a les xarxes socials o als mitjans de comunicació. El programa està presentat per l’actriu Ivana Miño que acompanya els viatgers a descobrir el territori català.
 
 
CONVOCATÒRIA DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
 
ACTE:
 
 
DIA:
 
HORA:
 
LLOC:
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa participa en la presentació del nou programa de TV3 Catalunya Experience
 
Dimarts, 29 de setembre de 2015
 
12h
 
Sala Pati Eixample - 1r pis de La Pedrera. Provença, 261-265. Barcelona (Barcelonès)
 


Macrojornada comercial per a l’oferta catalana d’interior i de muntanya
 
L’endemà, dimecres 30 de setembre, l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organitza, al Castell de Sant Ferran de Figueres, el Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus. Es tracta d’una macrojornada on prop de 120 empreses i institucions turístiques catalanes promocionaran i vendran la seva oferta especialitzada en aquest segment entre una vuitantena d’operadors turístics d’una vintena de mercats internacionals. En total, més de 2.350 cites comercials individualitzades amb l’objectiu de generar el màxim de negoci.
 
Després de la jornada comercial, els operadors participants prendran part en diversos viatges de familiarització per conèixer de primera mà l’oferta catalana en turisme rural, actiu, esports d’aventura i enoturisme, així com alguns dels llocs més emblemàtics de l’interior i la muntanya de Catalunya.
 
Aquesta acció s’emmarca en la celebració de l’any temàtic que enguany la Generalitat dedica al turisme interior i de muntanya. Els objectius principals d’aquesta iniciativa són potenciar l’oferta turística catalana de les comarques de l’interior per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics, i ajudar les petites i mitjanes empreses d’aquests territoris en la promoció i comercialització de les seves propostes turístiques.
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, atendrà els mitjans de comunicació a les 11.30h.
 
 
CONVOCATÒRIA DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
 
ACTE:
 
 
DIA:
 
HORA:
 
LLOC:
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, atendrà els mitjans de comunicació en el marc del Buy Catalunya
 
Dimecres, 30 de setembre de 2015
 
11.30h
 
Castell de Sant Ferran. Pujada del Castell s/n. Figueres (Alt Empordà)
 
La cloenda d’aquesta setmana intensa d’activitat turística promocional la posa la celebració del Dia Mundial del Turisme. El proper dijous 1 d’octubre, la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya acollirà un acte que aplegarà més de 600 professionals del sector turístic català i on es lliuraran els Guardons del Turisme de Catalunya 2015. Aquesta celebració comptarà amb la col·laboració de les següents empreses i entitats: el Museu Nacional d’Art de Catalunya, l’Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona - ESHOB, l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), Torres, La Roca Village, Codorniu, Estrella Damm i Coca-Cola.