• Més de 532.000 espectadors han vist cinema en català en el marc d’aquest programa impulsat per la Direcció General de Política Lingüística
Festival CINC
El programa CINC, que fomenta el consum de cinema infantil en català, portarà la seva programació a 41 localitats aquesta tardor i hivern. Impulsat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística  i de diversos ajuntaments, institucions, entitats i cinemes, el CINC potencia l’oferta de pel·lícules en català amb una programació atractiva de cinema de reestrena, una política de preus baixos i una oferta que arriba a tot el territori.
 
El CINC arribarà enguany a Agramunt, Badalona, Balaguer, Barberà del Vallès, Barcelona, Begues, Bellpuig, Blanes, Castellar del Vallès, Cerdanyola, el Pont d’Armentera, el Vendrell, els Hostalets de Pierola, Falset, Figueres, Girona, Granollers, Juneda, l’Hospitalet de Llobregat, la Seu d’Urgell, Lleida, Mataró, Mequinensa, Montblanc, Olot, Platja d’Aro, Ripoll, Roquetes, Rubí, Sant Andreu de la Barca, Sant Celoni, Sant Cugat del Vallès, Solsona, Tamarit de Llitera, Tarragona, Tàrrega, Vila-seca, Tremp, Vilafranca del Penedès, Vilassar de Dalt i Vielha. Enguany s’hi incorporen Begues i el Pont d’Armentera. Els films més projectats seran Els Minions, Atrapa la bandera, Del revés, La casa màgica, Campaneta i la llegenda de la bèstia i Home.
 
Col·laboren en el CINC els ajuntaments d’Agramunt, Balaguer, Begues, Bellpuig, Castellar del Vallès, El Pont d’Armentera, Els Hostalets de Pierola, Falset, Figueres, Juneda, Mataró, Mequinensa, Montblanc, Ripoll, Sant Cugat del Vallès, Rubí, Solsona, Tamarit de Llitera, Tremp, Vielha e Mijaran, Vilassar de Dalt, el Consell Comarcal del Solsonès, els Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, La Cate Espai Cultural de Figueres i el Cineclub Diòptria de Figueres.
 
Per part de les sales d’exhibició, hi col·labora Cines Atrium de Sant Andreu de la Barca, Cinema Casal d’Agramunt, Cine Centro de Entidades de Tamarit de Llitera, Cinema Era Audiovisuau de Vielha, Cine Goya de Mequinensa, Cinemes Guiu de La Seu d’Urgell, Cinema Kubrick de Vilafranca del Penedès, Cinema El Punt de Cerdanyola del Vallès, Cinema Majèstic de Tàrrega, Cines Olot, Cine París de Solsona, Cinemes Texas de Barcelona, Circuit Urgellenc, Screenbox Funatic de Lleida, Filmax Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat, Màgic Megacine de Badalona, Ocine, Teatre-Cinema Armengol de Bellpuig, Teatre-Cinema Comtal de Ripoll, Yelmo Cines Baricentro de Barberà del Vallès, Cinesa, Espai Cultural La Lira de Tremp, La Massa Centre de Cultura de Vilassar de Dalt, Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler de Rubí, Biblioteques de Mataró, Teatre El Goula-Centre Cívic El Roure de Begues, Movi-cine.
Fins ara, més de 532.000 espectadors han vist cinema en català en el marc d’aquest programa impulsat per la Direcció General de Política Lingüística
 
Els exhibidors que vulguin incorporar-se al CINC poden sol·licitar-ho a cinema.dgpl@gencat.cat
Tota la programació del CINC es consultable al portal Cinema en català: http://www.gencat.cat/llengua/cinema  
Per estar al dia de les novetats del cinema en català, podeu seguir el Facebook de Cinema en català
Twitter de @cat_cine
Clip de promoció per Internet  https://youtu.be/TT-JWOjg52Y