La vicepresidenta del Govern i consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha destacat la feina “contínua, creixent i diversa de la Federació Catalana d’Entitats de Paràlisi Cerebral per fer visibles les necessitats, capacitats i anhels d’aquest col·lectiu”. Munté ha presidit aquest matí la V edició de la cursa solidària ‘En marxa per la paràlisi cerebral’ que organitza la Federació Catalana d’Entitats de Paràlisi Cerebral (FEPCCAT). A l’acte també hi ham assistit, entre d’altres, la presidenta de la FEPCCAT, Mercè Batlle; i Glòria Tàpies, representant de l’empresa patrocinadora de la cursa, IPSEN PHARMA.
 
‘En marxa per la paràlisi cerebral’ és una cursa solidària de 5 quilòmetres que té per objectiu retre homenatge a totes les persones que conviuen amb la paràlisi cerebral i lluiten per dur a terme una vida el més normalitzada possible. També pretén reconèixer la tasca i trajectòria de persones i entitats que treballen en l'atenció, formació, defensa i integració social i laboral d'aquest col•lectiu i donar visibilitat i sensibilitzar tota la societat de la realitat i de les capacitats d'aquestes persones.
 
Precisament la consellera de Benestar Social i Família, que ha participat en un tram del recorregut, ha destacat que “activitats com aquesta permeten donar a conèixer a la societat la realitat del col·lectiu i les seves necessitats, però alhora també serveix per mostrar les seves capacitats. Avui s’ha demostrat que tothom pot participar en una cursa”.
 
Neus Munté també ha agraït la tasca de les associacions i entitats implicades perquè “vosaltres, amb el suport de les administracions, heu convertit el moviment associatiu en un referent pel que fa a l’atenció i la lluita en favor de les persones amb paràlisi cerebral”. Munté ha lloat “la vostra tasca a favor d’aquest col·lectiu. Una trajectòria exemplar que amb esdeveniments com aquest demostra la seva projecció. Sou un exemple del paper que juguen les entitats com a eix vertebrador de la política social i com a motor de canvi”.
 
La consellera també ha recordat que “la paràlisi cerebral no afecta només aquells qui la pateixen, sinó que també té efectes importants en les seves famílies o en aquells qui en tenen cura”. Es calcula que 1 de cada 500 persones pateix paràlisi cerebral, això suposa 17 milions de persones arreu del món.
 
Finalment, Munté ha reiterat la voluntat del Govern d’avançar cap a una societat “de tots i per a tots, inclusiva, integradora, respectuosa amb la diversitat i solidària. I per aconseguir-ho comptem amb l’experiència de les entitats perquè junts podem dissenyar les millors polítiques per atendre les persones amb paràlisi cerebral”.