- La iniciativa facilita als joves d’entre 18 i 25 anys preus especials per assistir a espectacles d’arts escèniques o música en viu durant els mesos d'octubre i novembre
- Col·laboren en la campanya més de 100 teatres i sales de concerts de Catalunya, que actualment ofereixen unes 22.000 entrades disponibles
El Departament de Cultura presenta la tercera edició d’Escena 25, una campanya que vol afavorir l’accés a espectacles de teatre, circ, dansa i concerts als joves d’entre 18 i 25 anys. Aquesta iniciativa facilita als joves l’accés a entrades per als espectacles durant els mesos d'octubre i novembre. La campanya permet també donar a conèixer entre els joves les programacions estables dels equipaments públics i privats.
Escena 25 facilita als joves uns preus especials, d’entre 3 i 10 euros, per assistir a espectacles d’arts escèniques o música en viu. Per tal de participar a Escena 25, els joves s’han d’inscriure a la plataforma www.escena25.cat, on han de seleccionar i reservar els espectacles i concerts als quals vulguin assistir, comprar l’entrada i posteriorment recollir-la a la taquilla de l’equipament. El registre i la reserva es podrà realitzar fins al 31 d’octubre, però se’n podrà gaudir també al novembre. Com a novetat d’aquest any, els joves podran assistir als espectacles tantes vegades com vulguin.
En la campanya hi col·laboren més de 100 teatres i sales de concerts de Catalunya, que oferiran entrades destinades al públic d’entre 18 i 25 anys. A Catalunya hi ha 560.416 persones en aquesta franja d’edat, per a les quals ja hi ha 22.000 entrades disponibles dins les condicions de la campanya. Aquesta quantitat anirà augmentant en el decurs de la campanya i sempre en funció de la demanda.
En l’edició del 2014 es van oferir 19.710 entrades, un 49% més que en l’edició de 2013. D’aquestes, els joves registrats van reservar-ne 12.848, un 65% del total de les entrades que els equipaments van posar a la seva disposició. Es van registrar a Escena 25 un total de 35.703 joves d’entre 18 i 25 anys que va suposar un 6,41% dels joves catalans en aquesta franja d’edat. Al 2013 la campanya es va fer només durant el mes d’octubre. Va ser en la segona edició que es va allargar també a novembre, aconseguint un increment de l’oferta d’espectacles del 10,44%.
Objectius de la campanya
Escena 25 vol crear les millors condicions que possibilitin l’accés dels joves a la cultura, en aquest cas, a les arts en viu; donar a conèixer la programació dels equipaments culturals i les polítiques de públics adreçades a aquest col·lectiu; conèixer les preferències culturals actuals dels joves per adaptar i orientar l’oferta, si s’escau, i finalment, crear i consolidar l’hàbit de gaudir de les arts escèniques i la música en viu. A la vegada, vol ser una promoció dels equipaments d’arts escèniques i música entre el públic de 18 a 25 anys, i una oportunitat per a fidelitzar aquest segment de públic i ampliar-lo.
Col·laboradors
Escena 25 és una iniciativa impulsada pel Departament de Cultura en col·laboració amb els teatres i sales de concerts de Catalunya. Compta també amb la col·laboració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la Direcció General de Joventut, les universitats i biblioteques de Catalunya, Ferrocarrils de la Generalitat i TRAM.
En paral·lel, i en col·laboració amb el portal Recomana.cat, i donat l’èxit d’assistència a les prefuncions proposades en l’edició anterior, aquest any també es preparen sis experiències en què els joves assistents podran conèixer els secrets dels espectacles de primera mà. A més, hi haurà sis itineraris per acompanyar els joves a l’hora de triar quins espectacles poden veure.
1