El secretari General de la Presidència, Jordi Vilajoana i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, han signat el conveni de col·laboració entre l’Administració de la Generalitat i l’Ajuntament de Manresa, mitjançant el Departament de la Presidència, per a la rehabilitació de l’edifici dels antics jutjats de Manresa que aplegarà diversos departaments del govern català que tenen representació a la capital del Bages
El secretari General de la Presidència, Jordi Vilajoana i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, han signat avui divendres al Palau de la Generalitat el conveni de col·laboració amb motiu de la rehabilitació de l’edifici dels antics jutjats de Manresa.
L’acte de signatura ha tingut lloc a la Sala Tarongers i arriba després que el govern de la Generalitat ratifiqués en la reunió del consell executiu del passat 5 de maig la decisió de traslladar les dependències de diversos departaments que tenen representació a la capital del Bages a l'edifici de la Baixada de la Seu, també conegut com el Palau del Bisbe.
D’aquesta manera, les delegacions territorials a la Catalunya Central de Presidència, Interior, Territori i Sostenibilitat i Salut, ubicades a Manresa, es reuneixen en un únic espai propietat de la Generalitat, amb l'objectiu d’optimitzar al màxim l'estructura territorial de l'Administració de la Generalitat i millorar la gestió i la prestació de serveis als ciutadans. Tal i com queda explícit en el conveni signant avui “per a complir aquest objectiu es vol posar en funcionament l’edifici corporatiu de l’Administració de la Generalitat a Manresa a l’edifici dels antics jutjats d’aquesta ciutat, de manera que es concentri en un sol espai les dependències que diversos departaments tenen actualment a Manresa.”
La decisió del trasllat es va adoptar després que el model de gestió integrada a l’edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona hagi aconseguit millores en la gestió que repercuteixen positivament en la millora de la prestació dels serveis públics a la ciutadania.
Un dels compromisos que recull el conveni de col·laboració per part de l’Administració de la Generalitat de Catalunya és realitzar les gestions oportunes per comptar amb el corresponent u per cent cultural derivat de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, d’acord amb allò previst en l’apartat primer del Conveni Marc de Col·laboració entre el Departament de Cultura, el Departament de Territori i Sostenibilitat i Cedinsa per al patrocini de la restauració de béns culturals signat el 20 de novembre de 2012, per tal de sufragar part del cost del projecte i de les obres de rehabilitació de l’edifici de l’antic jutjats de Manresa.
Comissió de seguiment
S’ha previst la creació d’un òrgan específic de seguiment i control integrada per tres representants de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el departament de Presidència i tres representants de l’Ajuntament de Manresa.
El Departament de la Presidència farà públic el conveni signat avui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al web del Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat, accessible des del Portal de la Transparència.