El Departament d'Ensenyament promourà el plurilingüisme i el coneixement de llengües estrangeres entre els nens i nenes aquest cap de setmana a la Festa dels Súpers. Ho farà a través de l’espai anomenat Els superplurilingües, on es duran a terme diferents activitats en llengües estrangeres, sota el lema "L'escola catalana em fa plurilingüe", adreçat a nens d’entre 3 i 10 anys.
D’aquesta manera, Ensenyament vol afavorir el contacte dels infants i joves amb altres llengües fora de l'àmbit escolar. Les activitats s’organitzaran a l’entorn de quatre eixos temàtics: ciències i matemàtiques, teatre, interculturalitat i beisbol.
En els tallers de ciències i matemàtiques les activitats són en anglès. Els assistents podran participar al taller de bombolles i a la cursa del supermarket. Pel que fa a les activitats interactives de teatre, el dissabte es faran en francès i el diumenge, en anglès, i estaran organitzades per la companyia Blue Mango Theatre. Inclouran espais de música i dansa, jocs de teatre, o confecció manual de titelles.
A l’espai d'interculturalitat tindran llocs diferents tallers, amb la col·laboració de l'Associació de Dones Xineses a Catalunya, Instituto de Cultura China en Barcelona, l'Institut Goethe, Escola Zhur/Associació sociocultural de Bangladesh, el Programa d'ensenyament de la llengua àrab i la cultura marroquina (LACM), l’Associació Txervona Kalyna d’Ucraïna, la Casa Amaziga de Catalunya i professorat del Programa d’ensenyament de la llengua i cultura romanesa.
L’activitat d’iniciació al beisbol, organitzada pel Consolat General dels Estats Units a Barcelona, es desenvolupa en un primer espai on s’ensenyarà al grup el vocabulari del beisbol en anglès, així com les principals regles del joc. La segona fase tindrà lloc a la pista exterior on dos jugadors del Club de Beisbol Barcelona impartiran un taller de beisbol en anglès.
Foment del plurilingüisme
Amb aquesta acció el Departament d’Ensenyament va voler reforçar el pla del Marc per al plurilingüisme, per garantir entre l’alumnat el domini del català, del castellà i de l’anglès i del coneixement d’altres llengües en acabar l’educació obligatòria. El Marc, a banda de potenciar les llengües estrangeres previstes en el currículum, també aposta per la difusió de les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut.
El Marc per al plurilingüisme s’emmarca dins del Pla de Govern 2013-2016, en què s’estableix com a objectiu prioritari millorar i ampliar la competència lingüística i comunicativa de l’alumnat en el marc d’un model plurilingüe en un sistema on la llengua normalment emprada és el català. L’Ofensiva de país a favor de l’èxit escolar 2012-2018 també marca l’objectiu de millorar la competència dels alumnes en llengües estrangeres a partir del nou model d’ensenyament plurilingüe.
16 d’octubre de 2015