- Meritxell Borràs ha defensat la formació dels càrrecs electes locals com a prioritat per assolir “l'Administració local que volem: moderna, eficaç, àgil i molt propera a la ciutadania”.
- La consellera també ha destacat que els representants locals són les persones que es troben a “primera línia” de les administracions i ha reivindicat el paper del món local com a “garant d'una democràcia directa i de qualitat”.
La consellera de Governació i Relacions Institucionals, Meritxell Borràs, ha inaugurat la quarta edició del Màster en Govern Local, organitzat per l'Associació Catalana de Municipis (ACM). La consellera ha defensat en la seva intervenció “la necessitat d’una formació rigorosa, professional i homologada per als líders polítics de l’Administració local” com a eina prioritària perquè el món local “continuï essent el millor garant d’una democràcia directa, propera i de qualitat”. En aquest sentit, la titular de Governació ha remarcat que “només amb una preparació necessària dels nostres electes locals assolirem el gran canvi que volem per a la nostra Administració pública local, una Administració local moderna, eficaç, àgil i molt propera a la ciutadania”.
La consellera també ha recordat que els representants locals són les persones que es troben a primera fila de les administracions i que, per aquest motiu és necessari “més que mai, que hi hagi bons alcaldes, bons regidors i bons professionals, per atendre la ciutadania des de la transparència, el rigor i la proximitat”, ha dit. “Això és especialment dur en les circumstàncies actuals”, ha afirmat, “sotmesos com estem a una llei injusta com és la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i amb un Govern de la Generalitat molt limitat financerament”. En aquest sentit, Borràs ha assegurat que aquest és un tema que es pot resoldre “gestionant tots els nostres recursos i legislant les nostres lleis plenament”.
El Màster en Govern Local, que enguany arriba a la quarta edició, té una durada de dos anys i està adreçat als càrrecs electes locals de Catalunya L’organitza l’ACM a través de la Fundació Aula d’Alts Estudis d’Electes (FAAEE) i l’Escola d’Electes Locals i té com a objectiu aprofundir i actualitzar els coneixements dels electes locals sobre competències municipals, relacions interadministratives i tot allò relacionat amb la bona gestió dels ens locals.
L’acte d’inauguració del Màster en Govern Local ha tingut lloc a l’Escola de Postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La consellera ha estat acompanyada per la directora general d'Administració Local, Montserrat Mundi. Hi han intervingut també la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de l’Escola de Postgrau de la UAB, Montserrat Masoliver, i el president de l’Associació catalana de Municipis, Miquel Buch.