El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha participat avui en una jornada sobre la cadena d’alimentació sostenible i el consum responsable d’aliments organitzada per l’empresa química Basf a Barcelona, amb motiu del seu 150è aniversari, que forma part d’un programa més ampli anomenat Creator Space Tour, el qual pretén posar en contacte persones i idees arreu del món.
En aquest marc, el conseller Jordi Ciuraneta ha explicat que “les últimes xifres sobre obesitat i sobrepès infantil a casa nostra palesen que som davant un greu problema que cal superar. Als mals hàbits alimentaris dels nostres nens i adolescents, cal sumar-hi una vida cada dia més sedentària on manca la pràctica diària d’esport i l’activitat física en general”.
Aquesta situació, ha dit, “no ha passat desapercebuda, i, per això, ja fa uns quants anys que les institucions estem treballant per revertir aquesta tendència i incidir en els infants perquè adquireixin bons hàbits alimentaris. Tot i que l’educació comença a casa, creiem que els centres educatius juguen un paper cabdal de reforç i foment de Bones Pràctiques, i, per aquest motiu, donem suport a Catalunya al Pla de consum de fruita i verdura a les escoles, impulsat per la Unió Europea”.
Aquest Pla, liderat pel Departament d’Agricultura amb la col·laboració dels departaments d’Ensenyament i de Salut, està donant molt bons resultats entre la població infantil catalana, ha explicat el conseller. I ha afegit: “enguany, hem considerat que seria molt interessant afegir-hi un plus i comptar amb ambaixadors de primer nivell com ara els jugadors dels primers equips del Barça i l’Espanyol, un reclam per incidir encara més entre els nostres infants sobre la importància dels bons hàbits saludables”.
Ciuraneta no ha volgut acabar sense recordar que “som els capdavanters d’un dels patrons alimentaris més saludables del món: la dieta mediterrània, la qual no només és un patró alimentari que combina ingredients de l’agricultura local, sinó un estil de vida, una aposta per uns valors compartits d’un territori, un model d’alimentació i uns hàbits de consum propis de la cultura mediterrània.
Però paradoxalment, tenim un gran desconeixement al voltant d’allò que mengem. Aquest fet és una contradicció en un país com el nostre on no només produïm productes de gran qualitat i innovadors, sinó on també l’alimentació és un dels grans motors econòmics”, ha conclòs.
1