- Irene Rigau ha inaugurat l’escola Àngel Guimerà de Sant Andreu de la Barca

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat avui que l’escola catalana ha contribuït a la cohesió i la pau social durant la inauguració de l’escola Àngel Guimerà de Sant Andreu de la Barca, recentment ampliada. Rigau ha ressaltat que l’escola “és un centre magnífic” i que des del primer moment va ser una prioritat clara la seva construcció i ampliació.
La titular d’Ensenyament ha expressat que “l’educació és bàsica, i cal veure com l’escola fa que els nens i nenes passin a preparar-se per un pont que els permeti accedir a la societat”. Alhora, ha agraït a mestres i professors la tasca realitzada: “Cap centre ha vist mermat el seu rendiment malgrat la crisi. I sabem que no és fàcil ser docent, i que de vegades remen a contracorrent”.
L’escola té aquest curs una matrícula de 599 alumnes des de P3 a sisè de primària i una plantilla de 35 professors, i comparteix espais amb l’institut de Sant Andreu situat just al costat. La consellera ha remarcat la importància que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques educatives, ja que “dominant les competències bàsiques es posa el pilar perquè el dia de demà puguin ser persones que governin la seva pròpia vida”.
Durant el seu parlament, Rigau també ha parlat de les beques menjador, i ha assegurat que “tot infant que compleix els requisits marcats per la Generalitat té beca menjador garantida, i a més a més s’han incrementat els recursos”. En el mateix sentit, ha recordat que en aquest tema hi ha una coresponsabilitat entre administracions, i que “el Departament d'Ensenyament ha fer un esforç per lluitar contra la pobresa amb els ajuts de menjador”.
La consellera ha reiterat que la partida de beques menjador està oberta i garantida per a tothom que compleixi els criteris, i que “al marge d’aquesta franja hi ha uns ajuts addicionals per als que estan per sobre del llindar, ajuts que són a criteri dels consells comarcals”.
La consellera d’Ensenyament ha descobert la placa inaugural i seguidament ha visitat les instal·lacions del centre educatiu, conjuntament amb l’alcalde de Sant Andreu, Enric Llorca. Finalment ha tingut lloc una actuació musical a càrrec dels alumnes de l’escola, que han interpretat la Dansa Sardanova i l’Himne de l’escola.