Fins a les 20.00 h d’avui diumenge no s’ha registrat cap víctima mortal per sinistre viari a la xarxa viària interurbana de Catalunya
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que aquest cap de setmana, des de les 15.00 h del divendres 30 d’octubre fins a les 20.00 h d’avui diumenge, 1 de novembre, no s’ha registrat cap víctima mortal per sinistre viari al conjunt de carreteres i autopistes catalanes.
Quant a la mobilitat, les vies que aquesta tarda de diumenge estan registrant més volum de trànsit i retencions són l’A-2 a Collbató (16 km), a causa d’un accident entre tres vehicles amb el resultat de dos ferits menys greus, i també la C-16 a la Nou de Berguedà (13 km), la C-55 a Manresa (9 km), la C-17 a Lliçà de Vall (9 km), i la C-14 a Oliana (6 km), tot en sentit sud. A banda, de retorn cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, també estan presentant trams de lentitud l’AP-7 a Barberà del Vallès, la C-58 a Montcada i Reixac, i la B-23 i la C-32 a Esplugues de Llobregat.
Convé destacar que, per minimitzar les afectacions viàries de la tornada d’aquesta tarda cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, s’han disposat mesures especials d’ordenació i regulació del trànsit a la C-16 entre Cercs i Berga en sentit Barcelona; i s’han cancel·lat les vies lentes en sentit sud a la C-16 entre Cercs i Berga, i a la C-55 entre Castellgalí i Manresa. A més, al llarg del cap de setmana, l’SCT i els Mossos d’Esquadra han continuat aplicant una ordenació i regulació especial del trànsit a l’N-340, on s’ha disposat un abalisament a l’eix central de la via per evitar avançaments i possibles girs a l’esquerra en el tram de l’N-340 comprès entre el Perelló i l’Ametlla de Mar.
Ahir dissabte en general va predominar la fluïdesa a les principals carreteres i autopistes del país, tot i que al matí es van registrar fins a 7 km de retencions a l’N-145 a les Valls de Valira d’entrada a Andorra.
Per últim, destacar que al llarg d’aquest cap de setmana els Mossos d’Esquadra han realitzat 590 controls posant èmfasi en la vigilància de drogoalcoholèmies i també en la prevenció de les distraccions, motivades principalment per l’ús del telèfon mòbil durant la conducció, i en la vigilància de l’ús adequat dels sistemes de seguretat passiva, és a dir, cinturons de seguretat, cascs i sistemes de retenció infantil.