· A partir de l’escolta activa dels interessos i les necessitats de la ciutadania s’ha construït una comunitat d’usuaris fidels
La pàgina de Facebook del cos de Mossos d’Esquadra ha arribat als 100.000 seguidors aquesta setmana. Per tant, es consolida com una eina d’informació i col·laboració amb els ciutadans que té per objectiu millorar la seguretat pública a partir de la proximitat i la vocació de servei.
 
La presència de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra a les xarxes socials va néixer amb la voluntat d’utilitzar les noves tecnologies com a mitjà de comunicació bidireccional amb el ciutadà. Així mateix, s’ha de tenir en compte que gairebé la meitat de la població catalana està present a les xarxes socials i que és important que la policia estigui on estan els ciutadans a fi d’ajudar si se la requereix.
 
El perfil de Facebook es va obrir el febrer de 2011 i, inicialment, difonia notes de premsa relacionades amb actuacions policials i també informacions sobre convocatòries d’ingrés al cos. A partir del desembre del mateix any, amb la voluntat de crear una comunitat, es impulsar una estratègia dinamitzadora per oferir al ciutadà més obertura i major coneixement de l’organització tractant-los de tu a tu, responent les qüestions plantejades i recollint els suggeriments.
 
Per consegüent, el ciutadà, com a destinatari i un dels creadors dels continguts publicats, esdevé la peça clau en l’èxit de la pàgina i el gran aliat per millorar la seguretat; i també es posa de relleu que més coneixement mutu significa més confiança i major complicitat. Així mateix, la policia esdevé un membre més dins d’aquesta comunitat més enllà de ser el gestor/moderador de la pàgina.
 
L’estratègia comunicativa s’ha basat en publicar informacions properes amb un llenguatge informal, amb imatges destacades i explicant anècdotes i notícies curioses que reflecteixen la cara més humana i solidària dels policies. Uns continguts que tenen una gran acceptació per part dels usuaris i que aporten un valor afegit a part de la pròpia tasca policial.
 
Així doncs, els continguts s’han viralitzat de forma progressiva gràcies a la implicació ferma i decidida dels seguidors del perfil amb les seves reaccions via comentaris, comparticions o fent “m’agrada”.
 
D’altra banda, l’escolta activa de la xarxa i del ciutadà definiran l’estratègia futura de la pàgina de Facebook dels Mossos d’Esquadra sempre mantenint els valors que defineixen una policia moderna al servei de la ciutadania.
 
Actualment, Mossos té presència a les següents xarxes socials:
 
-       Twitter  @mossoscat
-       Facebook  www.facebook.com/mossoscat
-       Flickr  www.flickr.com/photos/mossoscat
-       Slideshare  http://www.slideshare.net/mossoscat
-       Youtube  https://www.youtube.com/user/mossoscatalunya
 
Twitter, amb 56.497 seguidors, i Facebook són els dos canals que concentren la major activitat, mentre que els altres tres canals actuen com a repositoris: Flickr, de fotografies; Slideshare, de presentacions i treballs; i Youtube, de vídeos.
Algunes dades representatives de la pàgina de Facebook
 
Seguidors
Publicacions
Comentaris
M’agrada
Comparticions
12-2011
3.999
79
1.511
2.284
198
12-2012
7.438
814
6.546
40.118
7.107
12-2013
13.040
1.019
13.395
132.891
32.372
12-2014
60.669
1.229
76.641
1.025.099
282.102
09-2015*
97.134
981
111.000
1.305.965
360.732
*Dades a 30 de setembre de 2015
 
 
 

Àrea de Comunicació
Barcelona, 2 de novembre de 2015

2  

Imatges

Fotografia1

Fotografia1 165

Fotografia2

Fotografia2 234