- “A mi m’agrada més parlar de substituir una legalitat per una altra. Sempre hem dit que apliquem la Lomce amb els mecanismes mínims per garantir el títols educatius”, ha expressat la consellera Rigau
- La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions avui al matí durant una entrevista a RAC1
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que “els deures no es posen perquè es facin amb els pares”. Ha afegit que “els deures es posen perquè les disciplines acadèmiques s'aprenen a l'escola, però hi ha activitats de repàs que són de caràcter aplicatiu, que és bo que es facin amb una certa immediatesa després d'haver-ho aplicat, i perquè hi ha qüestions que requereixen entrenament repetitiu”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions avui al matí durant una entrevista a RAC1, en què també ha anunciat que vol tornar a les aules.
La titular d’Ensenyament ha defensat que la llei de referència a Catalunya és la LEC, que és l’aprovada pel Parlament de Catalunya. Sobre l’obediència a la Lomce, ha explicat que “a mi m’agrada més parlar de substituir una legalitat per una altra. Sempre hem dit que apliquem la Lomce amb els mecanismes mínims per garantir el títols educatius”. Ha posat com a exemple que Catalunya no ofereix places d’FP bàsica “perquè creiem que no hem de segregar els alumnes. Els hem donat una altra formació que porta implícita l’obtenció graduat escolar”. També ha comparat l’actitud del nou ministre d’Educació, Íñigo Méndez de Vigo, en relació al seu antecessor, José Ignacio Wert: “Les formes en política són importants, ha rebut a tots els consellers i l’altre no els va voler conèixer mai perquè creia que Espanya havia de recuperar les competències”.
La titular d’Ensenyament ha explicat durant l’entrevista que un cop deixi el càrrec de consellera vol tornar a les aules: “fa 44 anys que treballo, vaig començar el 71 de mestra i m’agradaria acabar sent la mateixa mestra”. “A mi m’agrada l’educació, la pràctica educativa, la gestió educativa i la política educativa com a àrea del coneixement. Sigui com sigui, continuaré vinculada a l’educació” ha expressat Rigau. Així mateix, ha concretat que “tinc pensada ja l’escola, molt a prop del Parlament, per poder ser compatible si és el cas que em quedés com a diputada”.
Irene Rigau també fa fet referència al paper dels sindicats: “crec que els sindicats del món de l'ensenyament s'han de reinventar”. Ha subratllat que “cal que hi hagi algun organisme que defensi els interessos dels professors” però ha criticat el seu paper més enllà del tema laboral i ha assenyalat que els ha recordat que “pel que fa a la vostra intervenció amb política educativa ja tenim el Parlament de Catalunya”. Així mateix, també que “us heu de replantejar la presència en els centres i la manera de distribuir les hores d’alliberament”, atès que “si agafes totes les hores d'alliberament de tots els delegats sindicals i els concentrats amb persones que exclusivament estan alliberades al sindicat, la desconnexió amb el sistema és brutal”.
Sobre les declaracions del filòsof Jose Antonio Marina, qui afirma el salari dels docents no ha de ser el mateix per a tots, Rigau ha manifestat que “el nostre problema no és el salarial” i que “la selecció dels futurs docents és la clau, les actituds dels futurs docents són la clau”. En aquest sentit, ha fet referència a un informe de l’AQU (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya), elaborat a partir d’unes enquestes a directors de centres sobre docents novells. Tal com ha explicat Rigau “a primària demanaven més polivalència, això es un avís a les universitats per tal de revisar els plans d’estudis, i anglès, cal que a la universitat facin classes d’angles a futurs mestres”. L’informe, ha afegit Rigau, a més a més destaca que cal “millorar en la gestió a l’aula i en la resolució de conflictes”.
4 de novembre de 2015